رئيس سازمان زندان‌ها، هدف از تشكيل مركز مراقبت پس از خروج را كاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها دانست.

غلامحسين اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، از رشد مركز " مراقبت پس از خروج" در سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: اين مركز براي حمايت از زندانيان آزاد شده تشكيل شده است.

وي ادامه داد: تسهيلات خود اشتغالي به زنان و مردان آزادشده از زندان كه رقم آن همه ساله در بودجه تعيين مي‌شود از سوي اين مركز به زندانيان داده مي‌شود.

رئيس سازمان زندان‌ها نبود اشتغال مناسب را يكي از زمينه‌هاي ارتكاب جرم دانست و گفت: گرچه ما متولي اشتغال نيستيم اما به دليل اينكه زندانيان مورد بي مهري متوليان اشتغال قرار مي‌گيرند در زندان به حرفه آموزي پرداخته و گواهي مهارت از سازمان فني و حرفه‌اي دريافت كرده كه با فراگيري آموزش‌هاي فني بعد از آزادي از زندان براي اشتغال خود استفاده كنند.

اسماعيلي تصريح كرد: سازمان زندان‌ها با مقدار اعتبار محدودي كه در اختيار داشته به مطالعه و بررسي وضعيت زندانيان پرداخته و وام خود اشتغالي در اختيار زندانيان آزاد شده قرار مي‌دهد.

وي هدف از تشكيل مركز مراقبت بعد از خروج را كاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها دانست و خاطرنشان كرد: اشتغال و بازگشتن به شغل قبلی زندانیان و حضور مجدد آنها در جامعه نیازمند مراقبت، آموزش و ارائه تسهیلات است كه مرکز مراقبت‌های پس از خروج زندان در سال گذشته در اين زمينه رشد قابل توجهي داشته است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار