رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار گفت: کشاورزي در ايران سنتي است و نيازمند اجراي کارشناسي طرح برنامه کاشت برداشت است.

حسين مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: توليدکننده و کشاورزان بدون آينده نگري و تنها با تکيه بر ارزيابي وضعيت فعلي بازار شروع به کشت محصولات کشاورزي مي کنند و همين امر موجب مي شود که محصولي در يک سال با توليد فراوان در بازار با قيمت پايين و حتي کمتر از هزينه هاي توليد، عرضه شود و در سال بعد به دنبال ضرر کشاورزان با توليد کم مواجه شده و به قيمت بسيار بالايي در بازار عرضه مي شود.

وي ادامه داد: اقليم کشور براي رونق بخش کشاورزي بسيار مناسب است اما به دليل پراکندگي کشاورزان و توليدکنندگان، اجراي کارشناسي طرح برنامه کاشت برداشت يک ضرورت است که موجب تنظيم بازار و رفع نوسانات موجود خواهد شد.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار با بيان اينکه در سالجاري توليد انواع ميوه فراوان است افزود: اين فراواني توليد موجب عرضه فراوان انواع ميوه هاي سر درختي و صيفي جات با قيمت مناسب و کمتر از سال گذشته در بازار شده است.

مهاجران ادامه داد: پرتقال تامسون به قيمت هر کيلو 800 تومان در ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شود در صورتي که همين محصول سال گذشته هر کيلو 1200 تومان به فروش مي رسيد.

وي اضافه کرد: قيمت پائين و عرضه فراوان موجب افزايش رقابت در بازار و ميادين ميوه و تره بار شده است.

مهاجران با بيان اينکه قميت موز در روز چند بار تغيير مي کند و در حال حاضر هر کيلو 3300 تا 3400 تومان به فروش مي رسد افزود: ممنوعيت واردات ميوه با توجه به توليد فراوان محصولات داخلي اقدامي بسيار مفيد است.

وي در پايان گفت: سود خرده فروشي ميوه و تره بار 35 درصد تعيين شده است که متأسفانه در واحدهاي خرده فروشي در سطح شهر رعايت نمي شود./عب
برچسب ها: کشاوزی ، کاشت ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار