مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر با بیان اینكه امسال چهار هزار هكتار از زمینهای كشاورزی این شهرستان به كشت هندوانه خارج از فصل اختصاص یافت، گفت: سطح زیر كشت این محصول در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مجتبی پیری استقبال خوب خریداران از هندوانه خارج از فصل ایرانشهر در بازارهای داخل و خارج از كشور را علت اصلی افزایش سطح زیر كشت آن عنوان كرد.
پیری اظهار داشت: آب و هوای مساعد ایرانشهر باعث شده كشاورزان در روزهای ابتدای زمستان كار كشت هندوانه زیر پلاستیك را در این شهرستان آغاز كنند.
وی با بیان اینكه كار برداشت هندوانه خارج از فصل در ایرانشهر از فروردین ماه آغاز می شود، افزود: در هر هكتار از زمینهای زیر كشت این محصول به طور متوسط 40 تن هندوانه برداشت می شود.
 پیری  پیش بینی كرد سال آینده بیش از 160 هزار تن هندوانه خارج از فصل از سطح اراضی ایرانشهر برداشت و روانه بازار داخل و خارج از كشور شود.
مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: هزار و 500 نفر در این شهرستان در كار كاشت، داشت و برداشت هندوانه خارج از فصل فعالیت دارند.
پیری افزود: امسال برای نخستین بار هندوانه خارج از فصل كشاورزان ایرانشهر زیر پوشش بیمه قرار گرفت.
ی  بیان كرد: در سال زراعی 90-91 كشاورزان ایرانشهری 80 هزار تن هندوانه از سطح دو هزار هكتار زمین زیر كشت برداشت كردند كه بیش از 30 هزار تن آن به كشورهای عراق، تركیه و حوزه خلیج فارس صادر شد.
وی اضافه كرد: پارسال از محل فروش هندوانه خارج از فصل 120 میلیارد ریال عاید كشاورزان ایرانشهر شد./ع
برچسب ها: کشت ، هندوانه ، خارجفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.