امروزه با وجود مشکلات در کلان شهرها وقتی از کنار پل های عابر پیاده، جوی ها، مخازن زباله و پیاده روها عبور می کنیم جانوران مضر شهری را می بینیم که به راحتي از کنارمان می گذرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، موش ها برای گذراندن زندگی و تأمین مواد غذایی در اطراف اماکنی مانند فست فودها، میوه و سبزی فروشی ها بیشتر فعالیت و تردد می کنند.

ساکنین محله شرق تهران از موش هایی که روز و شب در جوی ها، باغچه ها، زیر مخازن زباله تردد می کنند و زیر پل ها برای خود خانه ای درست کرده اند به سطوح آمده و زندگی کردن را برای مردم سخت و دشوار کرده اند.

معاون امور شهری شهرداری منطقه 8 در این خصوص گفت: در فاز مکان یابی تمام محل هایی که موش در آنجا تردد و فعالیت می کند را شناسایی و طعمه گذاری می کنیم و این فاز به طور دائم هر هفته در حال اجراست و لذا این شهروندان هستند که باید در این طرح با شهرداری همکاری کنند.

حمیدرضا فرخی گفت: محیط زیست سمومی را در اختیار شهرداری قرار می دهد که با محیط سازگاری دارد و ممکن است سموم 48 ساعت حتی تا یک هفته بعد اثر کند و تضمینی نیست که همان لحظه موش با خوردن سموم از بین برود.

وی افزود: اصنافی که پس مانده مواد غذایی، میوه و سبزی و مخصوصا کاهو را در جوی ها، باغچه ها می ریزند موش ها در آنجا بیشتر تجمع می کنند و به دلیل اینکه کاهو اثر ضد انعقادی دارد مسمومیت موش را برطرف می کند و از بین نمی روند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان زباله های تر و خشک را مخلوط نکنند، در ساعات مقرر زباله ها را بیرون بگذارند، اصناف زباله ساز، زباله ها را در داخل نهرها، جوی ها و باغچه ها نریزند در غیر این صورت کارهای طعمه گذاری به نتیجه نمی رسد.

گفتنی است، تا زمانی که شرایط مساعد  آب و غذا برای جانوران موذی وجود داشته باشد دائما تولید مثل می کنند ./ف

برچسب ها: شهروندان ، موش ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار