مبلغ 42 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای چهار طرح كشاورزی و شیلاتی این شهرستان مصوب شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، اعضای كارگروه در این جلسه كارگروه توسعه كشاورزی چابهار برای دو واحد مرغداری هر یك هشت میلیارد ریال و همچنین برای دو واحد مرغداری دیگر برای هر واحد هفت میلیارد ریال پرداخت تسهیلات توسط بانك كشاورزی را به تصویب رساندند .
در ادامه این جلسه همچنین پرداخت یك میلیارد ریال برای احداث كارخانه پوره موز در محل شهرك صنعتی چابهار و 350 میلیون ریال برای تعویض بدنه لنج صیادی از چوب به فایبركلاس به تصویب اعضای شورای كارگروه توسعه كشاورزی رسید.
فرماندار چابهار در این جلسه گفت: مدیریت منابع و جذب سرمایه گذار در حوزه كشاورزی این شهرستان باید در اولویت فعالیت ها و برنامه ریزی های مسوولان و دستگاههای محلی قرار گیرد.
 ایرج حیدری از تمام مدیران چابهار خواست، خود را متولی توسعه شهرستان در حوزه های مختلف مسوول بدانند و در راستای جذب سرمایه گذار متخصص و با انگیزه اقدام كنند.
 وی با اشاره به ورود محصولات دامی و فرآورده های لبنیاتی از خارج سیستان و بلوچستان به چابهار خاطر نشان كرد: آب و هوا و اقلیم چابهار نه تنها پاسخگوی تامین نیازهای پروتئینی و گوشتی شهرستان و استان را دارد بلكه در صورت مدیریت صحیح می توان فرآورده ها و محصولات این منطقه را به دیگر استان ها و كشورهای همسایه نیز صادر كرد.
حیدری تاكید كرد : آب و هوای شهرستان چابهار این فرصت را فراهم كرده است كه انواع فعالیت های اقتصادی از جمله كشاورزی در تمام فصول سال امكانپذیر باشد كه قابلیتی منحصربفرد در كشور است و برای استفاده از این ظرفیت خدادادی باید بهترین بهره را برد./ع
برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، درچابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.