انگلیس تدابیر تازه ای را برای واداشتن مردم به ورزش کردن و کنترل وزن خود در نظر گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، داشتن اضافه وزن در یکی از نقاط انگلیس از این پس جریمه های مالی به همراه خواهد داشت. در حالی که در سال جدید بسیاری از افراد تصمیمات تازه ای برای تنظیم وزن خود و روی آوردن به تمرینات ورزشی منظم اتخاذ می کنند، برای شماری از ساکنان لندن گرفتن چنین تصمیمی الزام آور شده است. شورای شهر لندن در ناحیه ثروتمندنشین وست مینستر در طرحی که بسیاری آن را جنجال برانگیز می خوانند، اعلام کرده است افراد ملزمند وزن خود را کنترل و تنظیم کنند در غیر این صورت مزایای اجتماعی و درمانی آنها کاهش می یابد.
مشکلات ناشی از چاقی در انگلیس هر سال هشت میلیارد و دویست میلیون دلار هزینه برای دولت در بر دارد. تازه ترین برآوردها نشان می دهد بیست و پنج درص بزرگسالان درانگلیس چاقند و این روند بدتر می شود به نحوی که در سال دو هزار و پنجاه، اکثر بزرگسالان مبتلا به چاقی خواهند بود.
گرچه ورزش کردن راهی برای کاهش وزن به شمار می رود این سوال در ذهن برخی وجود دارد که آیا اجبار کردن مردم به ورزش کردن، کار صحیحی هست یا نه. برخی منتقدان نیز می گویند دولت باید به دیگر جنبه های شیوع چاقی نظیر تولید و عرضه غذاهای آماده توجه کند.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، چاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار