مقامات عراق روز پنجشنبه دستور آزادی یازده زندانی زن را که با اتهامات جزایی رو به رو هستند، صادر کردند و وعده دادند زندانیان زن را به زندان هایی در استان های زادگاهشان منتقل خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ این اقدام در راستای عمل به یکی از درخواست های اصلی موج اعتراضات اقلیت سنی عراق بر ضد دولت تحت کنترل شیعیان این کشور است.در پی دستگیری محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی عراق که یکی از بلندپایه ترین مقامات سنی دولت مرکزی است، اعتراضاتی تقریبا دو هفته پیش در این کشور روی داد.

با اینحال، این اعتراضات بخشی از شکایات گسترده تر سنی های عراق از اقدامات تبعیض آمیز ادعایی دولت نوری مالکی نخست وزیر این کشور است.حیدر السعدی سخنگوی وزارت دادگستری عراق اعلام کرد خانواده های زندانیان زن می توانند با پرداخت وثیقه، اقوام خود را آزاد کنند.

وی افزود سیزده زن سنی که به اتهامات جزایی محکوم شده اند، از زندانی در بغداد به دیگر زندان ها در استان های زادگاه خود در انبار، صلاح الدین و نینوا منتقل خواهند شد تا دوره محکومیت خود را آنجا بگذارنند.

مالکی دیروز گفته بود از مقامات قضایی عراق خواسته است به تلاش های خود برای حل پرونده بازداشت شدگان سرعت ببخشند.وی اعلام کرد کمیته ویژه ای برای پایان دادن به مسئله زندانیان زن تشکیل شده است.
برچسب ها: عراق ، زندان ، زن ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار