رادیو فرهنگ همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان ویژه برنامه های «چله چله اشک» ، «شرح اشتیاق» و «چهل وادی فراق» را پخش خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «چله چله اشک» کاری از گروه ادب شبکه فرهنگ است که چهارشنبه 13 دی از ساعت 22 تا 22:30 پخش می شود. این برنامه چله نشینی و چهلم در آیات و روایات قرآنی را بررسی می کند.
در این گفتگو علیرضا فتحی پور کارشناس علوم قرآنی درباره این موضوع با حجت الاسلام محمد سعیدی آریا گفتگو می کند.
بررسی تجلی اربعین در شعر شاعران معاصر و روایتی از ارادت شاعران به اهل بیت عصمت و طهارت توسط امیر نوری از دیگر بخش های این برنامه است.
این برنامه به سردبیر و تهیه کنندگی سهیلا رضایی و اجرای سکینه ارجمندی تهیه و پخش می شود.
«چهل وادی فراق » برنامه ای از گروه اندیشه شبکه فرهنگ است که پنج شنبه از ساعتت 9:30 تا 11:30 به روی آنتن می رود.
این برنامه به واکاوی آیین ها و تاریخچه اربعین و جایگاه آن در فرهنگ مردم اختصاص دارد. بویژه این برنامه سفری خواهد داشت به برگزاری مراسم عزاداری در بوشهر و آیین های که مردم در اربعین حسینی برگزار می کنند.
 در این برنامه حجت الاسلام محسن اویسی مدرس حوزه و دانشگاه و احمد جولایی مدرس دانشگاه و صاحب کتاب آیین های عزاداری در بوشهر به گفتگو درباره تاریخچخ اربعین می پردازند.
امیر رضا راز سردبیری و تهیه کنندگی و فاطمه حقیقت ناصری اجرای این برنامه را برعهده دارد.
 برنامه شرح اشتیاق کاری از گروه اندیشه است که پنج شنبه 14 دی از ساعت 11:30 تا 13 به بررسی فلسفه اربعین با شرحی بر زیارت اربعین پخش می شود.
محمد مهدی امیرکمالی/ محقق وپژوهشگر، حجه الاسلام محمد صفایی/عضو گروه عترت پژوهی پژوهشگاه معارج و مهندس پلارک/  نصب ضریح امام حسین علیه السلام کارشناسان این برنامه اند.
گفتني است؛ این برنامه به سردبیری میترا نیکفر، تهیه کنندگی  سید هادی موسوی نژاد و با اجرای منیژه آران تهیه و پخش می شود. /ص
                                   
برچسب ها: رادیو ، فرهنگ ، برنامه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار