دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي گفت: تشکيل تشکل‌ دانشجويي تنها راه ارائه نظر در دانشگاه در چهارچوب قانوني و ابراز سلايق مختلف است.

علي بازگير در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با آيين‌نامه انتخاباتي تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اظهار داشت: هر دانشجويي كه قصد فعاليت در عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي در دانشگاه را دارد بايد با كسب مجوز از هيئت نظارت به فعاليت در دانشگاه بپردازد.

وي با اشاره به يكي از بندهاي آيين‌نامه انتخاباتي دانشگاه آزاد مبني بر اينكه هر فردي براي فعاليت سياسي بايد به عضويت تشكل‌هاي دانشجويي درآيد گفت: به دليل اينکه تشكل‌هاي دانشجويي در دانشگاه وجهه حقوقي دارند، افراد نمي‌توانند بدون عضويت در اين تشکل‌ها به فعاليت بپردازند و بايد از طريق تشكل‌هاي دانشجويي وارد عرصه شود.

دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي بيان داشت: چنانچه عقايد و افكار هر دانشجويي با تشكل‌هاي موجود همخواني نداشته باشد، آن فرد مي‌تواند طبق قانون، اقدام به تشكيل يك تشكل با هر اعتقادي در چارچوب نظام كند.

بازگير خاطر نشان كرد: آنچه در آيين‌نامه انتخاباتي به چشم مي‌آيد بحث و تبادل نظر در مورد انتخابات در حوزه‌هاي مختلف، بررسي شاخص‌هاي كانديداهاي رياست‌جمهوري كه تا به حال بر روي اين مسئله مانور داده نشده و در نهايت ارزيابي حضور حداكثري مردم در انتخابات از موارد ذكر شده در آيين‌نامه تشكل‌هاي دانشجويي براي ورود به انتخابات است.

لازم به ذكر است: آیین‌نامه انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری چندی پیش از سوی فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد که در این آیین‌نامه 16 جرم و مجازات برای دانشجویان خاطی در انتخابات مشخص و بر اساس آن با دانشجویان خاطی در این عرصه برخورد خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار