بـرای اولیـن بـار میزبـانی مسابقـات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیـا به خوزستان واگذار شد.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، از سوی فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا چندین نوبت از ایران خواسته شده بود که باتوجه به عناوین متعدد قهرمانی، میزبانی مسابقات آسیایی را متقبل شود.

 چهار استان ازجمله خوزستان درخواست میزبانی مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان را دادند و درنهايت با درخواست خوزستان موافقت شد.

رتبه عالی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در سطح کشور، موقعیت ویـژه استان خوزستان و هیـات بدنسازی و پرورش‌اندام این استان در رشته‌های قدرتی در سطح کشور، وجود اسپانسرهای قدرتمند هم‌چون شرکت ملی‌حفاری ایران که سال‌ها در زمینه پاورلیفتینگ و پرس‌سینه فعال بوده است و همچنين جـو مساعد در سطح استان از لحاظ امکانات جهت برگزاری مسابقات، از دلایل موافقت با میزبانی استان خوزستان است.
 
قرار است اين رقابت‌ها از 11 تا 16 اردیبهشت‌ماه سال آينده در اهواز (مجموعه ورزشی شرکت ملی‌حفاری ایران) برگزار شود. با بررسی آمار سال‌های گذشته، نزديك به 300 ورزشکار از 17 کشور در این مسابقات شرکت می‌كنند. در این مسابقات کلاس داوری درجه يك و 2 بین‌المللی پاورلیفتینگ نیز برگزار می‌شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.