گفته مي شود دستكم 60 ورزشكار افغان هم در يك دهه اخير زماني كه براي انجام مسابقات بين المللي به خارج از افغانستان اعزام شدند، دوباره به كشورشان بازنگشتند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلاتی که اکنون کشور افغانستان با آن دست به گریبان است عدم تمایل نخبگان برای حضور و فعالیت در این کشور است به گونه ای که دهها دانشجوي افغان نيز پس از اعزام به كشورهاي خارجي برای تحصيل، در آن کشورها درخواست پناهندگي داده اند و به كشورشان بازنگشتند.

همچنين گفته مي شود دستكم 60 ورزشكار افغان هم در يك دهه اخير زماني كه براي انجام مسابقات بين المللي به خارج از افغانستان اعزام شدند، دوباره به كشورشان بازنگشتند.

جدیدترین آمار نیز نشان می دهد که 40 درصد ديپلماتهاي اين كشور در كشورهاي خارجي، پس از پايان يافتن ماموريت به كشورشان بازنگشتند. جالب اینکه بيشتر اين افراد به مقامات بلندپايه دولت افغانستان وابسته هستند يا به سفارش آنها به عنوان ديپلمات به خارج از كشور اعزام شده اند.

اکثر اين افراد پس از دوسال كار به عنوان ديپلمات افغان، از كشور محل اقامت خود درخواست پناهندگي كرده اند و وزارت خارجه افغانستان ابتدا از اين ديپلماتها خواسته است به كشورشان بازگردند اما هنگامی که آنها اين درخواست را رد كردند، وزارت خارجه نيز دستور بركناري آنها و قطع حقوق و مزایایشان را صادر كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار