دادستاني مصر قرار بازداشت جاسوس صهيونيستي را به مدت 15 روز صادر کرد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه الجزیره اعلام کرد: دادستانی مصر قرار بازداشت جاسوس صهيونيستي را به مدت پانزده روز افزایش داد.

به گزارش این شبکه ، مسئولان مصری درجه دار سابق ارتش اسرائیل را با درجه «گروهبانی» به علت ورود غیر قانونی به خاک مصر بازداشت کردند.

 این اولین بار نیست که نیروهای امنیتی مصری افراد اسرائیلی را به اتهام جاسوسی و تلاش برای نفوذ به تاسیسات عمومی و راهبردی مصر بازداشت می کنند. روز جمعه گذشته فردی اسرائیلی در این باره بازداشت شد اما تا دیروز هیچ خبری درباره این مسئله منتشر نشد. این پرونده به دادستان کل مصر ارجاع داده شد.

دستگاه های امنیتی به شدت این مسئله را محرمانه نگه داشتند، اما دادستانی روز سه شنبه قرار بازداشت متهم را به نام «اندریه یعقوب» به مدت چهار روز صادر کرد. پس از آن، پرونده بار دیگر بررسی شد و مدت بازداشت وی به پانزده روز افزایش یافت تا درباره اتهام جاسوسی علیه او تحقیق و بررسی شود.

 بنا به گفته منابع امنیتی، این فرد از منطقه کوهستانی صعب العبور در مناطق مرزی مصر و فلسطین اشغالی وارد خاک مصر شده است. دستگاه های امنیتی گفته های فرد مظنون را درباره عبور از منطقه کوهستانی باور نمی کنند. تحلیلها و برداشتهای متفاوت و گوناگونی درباره عبور او مطرح است و برخی امکان می دهند وی با بالگرد به داخل مرزهای مصر منتقل شده است.

عبدالفتاح فاید درباره ادعای برخی مطبوعات اسرائیلی درباره اینکه وی برای پیوستن به مقاومت فلسطین به خاک مصر رفته است گفت: تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد. دستگاه های امنیتی درباره نحوه ورود او به خاک مصر شک و تردید دارند.

اتهامهایی که علیه او مطرح است این نیست که وی به منظور پیوستن به مقاومت فلسطین به مصر آمده است. البته در بازجویی ها این فرد گفته است که از مدتها پیش با مقاومت فلسطین ابراز همبستگی می کرد و تمایل داشت در یکی از اردوگاه های فلسطینی در کرانه باختری ساکن شود و به مقاومت فلسطین و حتی مقاومت مسلحانه فلسطین در نوار غزه ملحق شود.

 به نظر می رسد دستگاه های امنیتی مصر سخنان این فرد را باور نمی کنند زیرا ورود او بدون داشتن مدارک شخصی و به طور غیرقانونی، آن هم نه به نوار غزه بلکه به جنوب سینا امکانپذیر نیست. این فرد ، پس از ورود به خاک مصر به تصویربرداری و گفتگو با مصریها پرداخته است که همه این رفتارهای وی مشکوک بوده و در نتیجه دستگاه های امنیتی مطلع شده اند که در نهایت بازداشت شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار