تعداد رنگين پوستاني که در آمريکا زنداني مي شوند ، تحت مراقبت قرار دارند يا به مرگ محکوم مي شوند به ميزان چشمگيري بيشتر از همتايان سفيد پوست آنهاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي "مرکز پيشرفت آمريکا" اعلام کرد: علاوه بر اين ، نابرابري هاي نژادي در نظام کيفري و قضايي آمريکا ، رنگين پوست ها را تهديد مي کند. حق راي بسياري از رنگين پوست ها محدود شده است  و به طور برابر به شغل ، مسکن ، مزاياي دولتي و تحصيل دسترسي ندارند.

رئوس چند حقيقت مهم در خصوص تاثير نظام کيفري و قضايي آمريکا بر جوامع رنگين پوست ها به شرح زير است :

1- در حالي که رنگين پوست ها حدود سي درصد جمعيت آمريکا را تشکيل مي دهند ، حدود شصت درصد افراد زنداني در اين کشور رنگين پوست هستند. تعداد افراد زنداني بين سال هاي هزار و نهصد و هفتاد تا دو هزار و پنج ، هفتصد درصد افزايش يافته که اين رقم بسيار سريع تر از ميزان رشد جمعيت و جرم است. تعداد مردان رنگين پوستي که زنداني شده اند با مردان سفيد پوستي که در زندان بسر مي برند تناسب ندارد : از هر پانزده مرد آفريقايي تبار يک نفر و از هر سي و شش لاتين تبار يک نفر زنداني است. از سوي ديگر ، از هر يکصد و شش مرد سفيد پوست ، يک نفر دوران محکوميت خود را در زندان مي گذراند.

2- بر اساس اعلام "اداره آمار وزارت دادگستري آمريکا"، از هر سه مرد سياه پوست ، يک نفر پيش بيني مي کند در طول دوره زندگي اش زنداني شود. درباره مواردي که رنگين پوست ها با پليس سر و کار پيدا مي کنند نيز تناسبي وجود ندارد و اين نشان مي دهد نژاد افراد همچنان در اين باره يک مشکل محسوب مي شود. « وزارت دادگستري آمريکا » با تهيه گزارشي اعلام کرد سياه پوست ها و رنگين پوستان سه برابر بيشتر از  سفيد پوست ها احتمال دارد بازرسي بدني شوند. آمريکايي هاي آفريقايي تبار نيز دو برابر بيشتر احتمال دارد دستگير شوند يا چهار بيشتر احتمال دارد که پليس در برخورد با آنها به زور متوسل شود.

3- دانش آموزان رنگين پوست نسبت به شاگردان سفيد پوست با تنبيه هاي شديدتري در مدارس روبرو مي شوند در نتيجه تعداد بيشتري از افراد رنگين پوست زنداني مي شوند. دانش آموزان رنگين پوست و لاتين تبار  بيش از هفتاد درصد افرادي را تشکيل مي دهند که در خصوص مسائل مدرسه دستگير مي شوند يا در اختيار پليس قرار مي گيرند. آمريکايي هاي آفريقايي تبار اکنون دو پنجم و لاتين تبارها يک پنجم جواناني را تشکيل مي دهند که زنداني مي شوند.

4-  اطلاعات اخير وزارت آموزش و پرورش آمريکا نشان مي دهد دانش آموزان آمريکايي آفريقايي تبار بسيار بيشتر از همشاگردي هاي سياه پوست خود دستگير مي شوند. اين اطلاعات نشان مي دهند در سال تحصيلي دو هزار و نه و دو هزار و ده ، نود و شش هزار دانش آموز دستگير شده و دويست و چهل و دو هزار نفر نيز در اختيار پليس قرار گرفته اند. از اين تعداد ، دانش آموزان سياه پوست و لاتين تبار  بيش از هفتاد درصد دانش آموزان دستگير شده يا تحويل داده شده به پليس را تشکيل مي دهند. تنبيه هاي شديد در مدرسه از تعليق از تحصيل گرفته تا دستگيري ها موجب شده اند تعداد زيادي از دانش آموزان رنگين پوست در سنين پايين در تماس با نظام قضايي و کيفري قرار بگيرند.

5- جوانان آمريکايي آفريقايي تبار به ميزان بيشتري قبلا زنداني شده اند و احتمال بيشتري دارد در بزرگسالي به زندان محکوم شوند. در حالي که جوانان آمريکايي آفريقايي تبار حدود شانزده درصد جوانان را تشکيل مي دهند ، سي و هفت درصد پرونده هاي آنها به دادگاه جنايي منتقل مي شود . پنجاه و هشت درصد جوانان آمريکايي آفريقايي تبار به زندان هاي بزرگسالان فرستاده مي شوند.

6- در حالي که تعداد زناني که زنداني شده اند در سه دهه گذشته هشتصد درصد افزايش يافته است ، تناسبي درباره زندانيان زن رنگين پوست ديده نمي شود. در حالي که تعداد زندانيان زن نسبتا کم است ، نابرابري هاي قومي و نژادي مبهوت کننده است.
زنان آمريکايي آفريقايي تبار سه برابر بيشتر از زنان سفيد پوست احتمال دارد زنداني شوند. از سوي ديگر ، احتمال زنداني شدن زنان رنگين پوست شصت و نه درصد بيشتر از زنان سفيد پوست است.

7- مقابله با مواد مخدر اساسا در جوامع رنگين پوست ها صورت مي گيرد که رنگين پوست ها با خشونت هاي بيشتري روبرو مي شوند. سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام کرد ، احتمال اينکه رنگين پوست ها از مواد مخدر استفاده کنند يا اين مواد را بفروشند بيشتر از سفيد پوست ها نيست ولي رنگين پوست ها بيشتر از سفيد پوست ها دستگير مي شوند. آمريکايي هاي آفريقايي تبار چهارده درصد افرادي را تشکيل مي دهند که به طور منظم مواد مخدر مصرف مي کنند ولي سي و هفت درصد اين افراد در خصوص جرائم مواد مخدر دستگير مي شوند. از سال هزار و نهصد و هشتاد تا سال دو هزار و هفت ، حدود يک سوم از بيست و پنج ميليون و چهارصد هزار فرد بالغي که در خصوص مواد مخدر دستگير شدند ، آمريکايي آفريقايي تبار بودند.

8- مجرمان سياه پوست زماني که محکوم شوند در مقايسه با مجرمان سفيد پوست به زندان هاي طولاني تري محکوم مي شوند.

"کميته صدور راي در آمريکا"  اعلام کرد مدت زنداني شدن مجرمان سياه پوست در نظام فدرال ، ده درصد بيشتر از سفيد پوستاني است که مرتکب جرمي مشابه مي شوند. گزارش ها همچنين نشان مي دهند آمريکايي هاي آفريقايي تبار 21 درصد بيشتر از مجرمان سفيد پوست مجبور مي شوند حداقل مدت حبس اجباري را بگذرانند. آمريکايي هاي آفريقايي تبار همچنين نسبت به سفيد پوستان بيست درصد بيشتر احتمال دارد به زندان محکوم شوند.  قوانين راي دهي که افراد را به سبب 

محکوم شدن ناشي از اقدامات تبهکارانه از راي دادن منع مي کند تاثير غير متناسبي بر مردان رنگين پوست گذاشته است. برآورد شده است پنج ميليون و سيصد هزار آمريکايي به سبب محکوميت ناشي از اقدامات تبهکارانه از حق راي دادن محکوم شده اند.  سيزده درصد مردان سپاه پوست آمريکايي آفريقايي تبار به دليل  محکوم شدن ناشي از اقدامات تبهکارانه از راي دادن منع شده اند. قانون محروميت از راي دادن به سبب محکوميت ناشي از اقدامات تبهکارانه موجب شده است يازده ايالت به بيش از ده درصد جمعيت آمريکايي آفريقايي تبار خود حق ندهند راي بدهند.
برچسب ها: قضایی ، آمریکا ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار