مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان اردبیل به همت بنیاد مسکن 6 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی اسلامی افزود: 3 هزار و 500 واحد از این تعداد در مرحله نهایی قرار دارد و مابقی نیز به تدریج در حال تکمیل شدن است.

وی بیان داشت:در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیتنیزکه شامل شش شهرستان می‌شود نوسازی و ساخت 38 هزار واحد مسکن مهر در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل افزود: بیش از 20 هزار واحد مرحله چهارم تسهیلات خود را نیز دریافت کرده‌اند.

اسلامی یادآور شد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن ساخت 6 هزار و 500 واحد را در دستور کار قرار داده که 3 هزار و 500 واحد در مرحله نهایی تکمیل و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: در مجموع 44 هزار واحد مسکونی از طریق وام مسکن مهر در این استان در حال ساخت است که باید به مرحله‌ای برسیم که با افتتاح آنها بسیاری از دغدغه‌ها در خصوص وارد آمدن خسارت از طریق زلزله به حداقل برسد.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل گفت: در شهرهای مختلف و همچنین مناطق روستایی این نوسازی و مقاوم‌سازی را انجام می‌دهیم که امیدواریم 64 درصد ساکنین مناطق شهری و 36 درصد ساکنین مناطق روستایی از تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن بهره‌مند شده و بکوشند تا منازل خود را از آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در امان نگه دارند.

اسلامی یادآور شد: بعد از حادثه غم‌انگیز زلزله 10 اسفند اردبیل در 16 سال اخیر تلاش شده تا مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با جدیت پیگیری شود که در همین ارتباط تا کنون ساکنین 41 هزار واحد روستایی مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند./ب

برچسب ها: اردبیل ، ساخت ، مسکن ، شهرهای ، کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.