نشريه اينترنتي اوراسيا ريويو در ابتداي سال 2013 پيش بيني خود در خصوص تحولات جهاني را ارائه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اوراسيا ريويو، اين نشريه معتقد است كه "ابرهاي سياه در سال 2013 بر فراز جهان حرکت خواهد کرد." و ديدگاهي بدبينانه نسبت به وقايع سال جاري ميلادي دارد. در اين ميان اين نشريه اظهار مي دارد كه رهبران كشورهاي آمريكا، انگليس و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا راهكارهاي سازنده براي غلبه بر مشكلات بين المللي را در دست نخواهند داشت. 

اين نشريه معتقد است كه براي مثال دولت فرانسه در مورد مسئله اي اجتماعي چون انتشار كاريكاتور موهن به پيامبر اكرم(ص) نيز قادر به موضع گيري اي قاطعانه نيست. 

در ادامه مقاله اشاره دارد كه رهبران كنوني جهان از بوش گرفته تا اوباما و از مونتي و برلوسكوني گرفته تا مركل و كامرون تمامي رهبران سياسي غربي به "عروسك هاي خيمه شب بازي" تبديل شده اند كه تنها در خدمت "ثروت" هستند. در مقاله همچنين به ضعف دموكراسي و قدرت اعمال نظر مردم در كشورهاي غربي اشاره شده است.  
 
در ادامه، به بحران اقتصادي در آمريكا اشاره شده و با مقايسه اوباما با "ميخائيل گورباچف" آخرين رئيس جمهور شوروي اين پرسش را مطرح مي سازد كه "آيا وي گورباچف آمريكا خواهد بود؟" مقاله احتمال اين مسئله را دور از ذهن نمي پندارد و اشاره دارد كه آمريكا به جنگ هاي رواني و فيزيكي خود در خاورميانه در سال آينده نيز ادامه خواهد داد و اشاره مي كند كه تمامي اين موارد براي دو هدف عمده انجام مي شود: نخست "تضعيف دولت – ملت هاي خاورميانه و دوم، "ضربه زدن به ايران". و مي افزايد "آمريكا در راستاي منافع صهيونيسم گام بر مي دارد و در راس اهداف آن ضربه زدن به ايران قرار دارد." 

در مورد رژيم صهيونيستي اين نشريه معتقد است كه ارتش آمريكا كه از تضعيف سلطه خود در مناطق مختلف بيم دارد  سعي دارد تا آمريكا را بيش از پيش با اقدامات تجاوزكارانه نتانياهو همراه سازد. با اين حال تحليلگر نشريه معتقد است كه وزير امور خارجه بعدي آمريكا صد درصد از خواست هاي لابي صهيونيستي پيروي نخواهد كرد. 

در ادامه مقاله به بحران هاي مالي كشورهاي غربي اشاره شده است و نويسنده اظهار مي دارد "امپراتوري آمريكا نمي خواهد با واقعيت مواجه شود و آن اينكه اين امپراتوري در هم شكسته است. انگليس نيز وضعيت مشابهي دارد. اكنون يونان و ايتاليا و ساير كشورهاي اروپائي هم وضعيت همانندي دارند. وضعيت اقتصادي جهان فاجعه بار و وضعيت اجتماعي بطور روزانه وخيم تر مي شود." 

در بخش پاياني مقاله به پيوند روسيه و چين با يكديگر اشاره مي شود. نويسنده مقاله معتقد است كه برنامه ريزان پنتاگون و تصميم گيرندگان سياسي آمريكائي در انديشكده هاي آن كشور مي دانند كه بايستي خود را براي يك "جنگ" آماده سازند. و اشاره مي كند "در نتيجه، سال 2013 سال رويارويي روسيه، چين، ايران، هند، پاكستان، برزيل و آفريقاي جنوبي با آمريكا خواهد بود. كشورهاي مذكور به يكديگر نزديك مي شوند تا با تكيه بر منافع جمعي مشترك تهديدات آمريكا را خنثي نمايند."  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار