وزیر ورزش و جوانان گفت: وحدت امر رشد دهنه ای برای ملت هاست و شکل گیری آن باعث هم افزایی بین المللی می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در دیدار صبح امروز سونگ وونگ یئوب سفیر کره جنوبی و محمد عباسی که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، عباسی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: مناسبات خوب و ریشه دار ایران و کره جنوبی نشان دهنده صمیمیت تاریخی دو کشور است و امیدواریم این ارتباط به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه دو کشور دارای نقاط قوت اقتصادی و مزیت های زیر بنایی خوبی هستند که زمینه لازم برای بسط و گسترش فعالیت و همکاری های دو جانبه را فراهم می کند.

عباسی ادامه داد: وحدت عامل رشد دهنده ای برای ملت هاست و شکل گیری آن باعث هم افزایی بین المللی می شود و خوشبختانه این رابطه نزدیک و صمیمی بین دو ملت ایران و کره بوجود آمده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد و پیشرفت تکواندو ایران گفت: خوشبختانه تکواندو ایران به یکی از قطب های برتر دنیا تبدیل شده و در چند دوره اخیر المپیک قهرمانان ایرانی روی سکو رفته اند.

عباسی افزود:با توجه به اینکه کره جنوبی مهد تکواندو جهان است، باید زمینه بسط و گسترش ارتباطات دو کشور در خصوص مسائل فنی، آموزش و انتقال مربی فراهم شود. ضمن اینکه آمادگی داریم در رشته هایی چون پهلوانی و کشتی که قدمتی دیرینه در ایران دارد آموزش های لازم را در اختیار ورزشکاران و مربیان کره ای قرار بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: برقراری ارتباطات فرهنگی و اجتماعی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید مورد توجه دو کشور قرار بگیرد و امیدواریم که شاهد تبادل تجربیات و برقراری ارتباطات بیشتر در این بخش ها باشیم.

در این دیدار همچنین سفیر کره جنوبی با اشاره به اهمیت ورزش در روابط دو کشور گفت: ورزش عامل خوبی برای استحکام بخشیدن به روابط دو کشور است و می توان ادعا کرد که رشته تکواندو نقطه عطفی برای ارتباط نزدیک تر ایران و کره جنوبی خواهد بود.

سفیر کره جنوبی افزود: تیم های ملی فوتبال دو کشور بازی حساسی در مرحله مقدماتی جام جهانی پیش رو دارند و امیدوارم که فارق از هر نتیجه ای ایران و کره جنوبی تیم های صعود کننده باشند.

وونگ یئوب در پایان خاطرنشان کرد:امیدارم با کمک و مساعدت وزارت ورزش و جوانان ایران زمینه همکاری بیشتر دو کشور فراهم شود و شاهد فعالیت دو جانبه در عرصه های مختلف باشیم./مح
برچسب ها: عباسی ، ورزش ، جوانان ، سفیر ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار