عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: کميسيون انرژي با افزايش نرخ هرگونه حامل‌هاي انرژي در کشورمان مخالف است و اين افزايش قيمت به عنوان خط قرمزي براي نمايندگان چه در پارلمان و چه در کميسيون انرژي به حساب مي‌آيد.

امير عباس سلطاني نماينده مردم چهار محال و بختياري در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با عدم افزايش قيمت سوخت در کشورمان گفت: کميسيون انرژي با افزايش نرخ هرگونه حامل‌هاي انرژي در کشورمان مخالف است و اين افزايش قيمت به عنوان خط قرمزي براي نمايندگان چه در پارلمان و چه در کميسيون انرژي به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه تصريح کرد: افزايش نرخ سوخت باعث تورم بيش از پيش در جامعه می‌شود و رابطه مستقيمي با معيشت مردم دارد و اگر دوباره نرخ حامل‌هاي انرژي در کشورمان افزايش يابد اقتصاد مملکت با بحران مجدد روبرو خواهد شد که کمیسیون انرزی به شدت با این امر مخالف است.

عضو کميسيون انرژي مجلس اظهار داشت: پارلمان هيچ  پيش‌بيني براي افزايش نرخ سوخت نکرده و در برنامه کاري خود نيز قرار نداده است چرا که اين امر با اقتصاد مقاومتي کشورمان در تضاد مستقيم است.

سلطاني اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها را ناموفق خواند و بيان کرد: دولت توان پياده کردن صحيح فاز اول هدفمندي يارانه‌ها را نداشت هر چند اگر صحیح این طرح صحیح اجرا می‌شد باعث تحول اقتصادی در کشور بود و به اقشار کم‌ درآمد کمک بسیاری می‌شد.

نماينده مردم چهارمحال و بختياري افزود: این در حالی است که اجراي اين طرح افسار گسيختگي اقتصادي با خود به همراه آورد و به نابودي توليد ملي و اشتغال کشور منجر شد لذا بهارستان به دولت پيشنهاد مي‌کند با کارشناسي بيشتر ماهي‌گيري ياد مردم دهد نه ماهي دست‌شان دهد.

وي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها را زماني خواند که اجراي فاز اول به دقت و صحت انجام شده باشد و خاطر نشان کرد: در زماني که فاز اول در کشورمان اجرايي شد 30 درصد از درآمد براي صنعت اختصاص پيدا مي کرد ولي اين امر محقق نشد لذا به زير ساخت ها در کشورمان آسيب بسياري وارد شد و هنگامي که اين نقاط ضعف از بين برود براي دور دوم هدفمندی نیز برنامه ريزي خواهيم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، انرژی ، سوخت ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار