عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از پیشنهاد تعیین سقف یک‌میلیون بشکه در روز برای تولید نفت خام،‌ گفت:میزان تولیدیک میلیون بشکه نفت در روز ظلم به مناطق‌محروم خواهد بو دو باید سقف تولید نفت خام را یک‌و‌نیم‌میلیون بشکه در روز تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /جلیل جعفری بنه‌خلخال با بیان اینکه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیشنهاد داده است تا سقف تولید نفت برای سال آینده، روزانه یک‌میلیون بشکه قرارداد شود، گفت: این میزان تولید، ظلم به مناطق محروم خواهد بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر سقف تولید نفت کاهش یابد، بودجه عمرانی کشور کاهش خواهد یافت، افزود: توسعه و رشد مناطق محروم وابسته به بودجه عمرانی است.

جعفری بنه‌خلخال ادامه داد: پیشنهاد من این است که نمایندگان مجلس سقف تولید نفت خام را یک‌و‌نیم‌میلیون بشکه در روز تعیین کنند تا بودجه عمرانی مناطق محروم به طور کامل حذف نشود.

وی همچنین با اشاره به حذف پروژه‌های عمرانی مناطق محروم و شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته،‌ تصریح کرد: اگر بخش عمده فعالیت‌های عمرانی دولت متوقف شود، نخستین جایی که کارهای عمرانی از آنها برداشته می‌شود، شهرها و استان‌های ضعیف‌تر است؛ اما استان‌ها و شهرهای بزرگ و برخوردار به رشد و توسعه عمرانی خود ادامه می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس حیات و توسعه شهرستان‌ها را منوط به ادامه فعالیت‌های عمرانی دانست و گفت: کاهش بودجه عمرانی به تعطیلی کارگاه‌های عمرانی و درنهایت بیکاری مردم شهرستان‌ها می‌انجامد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه افزایش تولید نفت،‌ به رشد تولید می‌انجامد، ‌یادآور شد: کسب اعتبارات عمرانی جدید در شهرهای کوچک، وابسته به افزایش سقف تولید نفت است و کاهش تولید نیز تنها می‌تواند بودجه‌های جاری را پاسخ دهد که در نتیجه وابستگی بیشتر کشور به دولت را در پی دارد./ب


برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، تولید ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.