مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 285 هزار تن تزانزیت خارجی در استان اردبیل و از طریق گمرکات این استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی اصغر عباس‌زاده افزود: در 9 ماه امسال 285 هزار تن کالا به ارزش 738 میلیون دلار از طریق گمرکات این استان ترانزیت خارجی شده است.

وی گفت:‌ واردات قطعی از گمرکات استان اردبیل از ابتدای امسال حدود 250 هزار تن بوده که ارزش این میزان واردات نیز در حدود 42 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان را ماشین‌آلات راهسازی، خودروهای سواری و مواد اولیه کارخانجات اعلام کرد.

عباس‌زاده افزود: در 9 ماه امسال از گمرکات این استان 115 هزار تن کالا به ارزش 180 میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن 22 درصد و از لحاظ ارزش نیز 19 درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده‌ترین کالاهای صادراتی گمرکات استان اردبیل نیز شامل سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی،‌ میوه‌های تازه و سنگ‌های ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه افزود: صادرات چمدانی در همین مدت از طریق گمرکات استان 2 هزار تن به ارزش 4 میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال از لحاظ وزن 2 درصد کاهش داشتیم و از نظر ارزش نیز با 5 درصد کاهش صادرات چمدانی روبرو بودیم.

عباس‌زاده ‌افزود: در طول 9 ماه امسال 723 هزار و 971 نفر مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان اردبیل را داشتیم که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با 12 درصد کاهش روبرو شده است.

وی متوسط تردد روزانه از گمرکات استان را حدود 2 هزار و500 مسافر ورودی و خروجی اعلام کرد و گفت: از این میزان 17 هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی اردبیل به صورت هوایی و مابقی از طریق گمرک بیله‌سوار به صورت زمینی مسافرت کرده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین افزود: از ابتدای سال 114 فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که 50 فقره آن ارزشی کمتر از 10 میلیون ریال و مابقی پرونده‌ها بیش از 10 میلیون ریال داشته است.

عباس‌زاده در ادامه گفت: در این ارتباط برای 35 پرونده حکم برائت صادر شده و برای 43 پرونده نیز حکم محکومیت صادر شده است و کار رسیدگی به مابقی پرونده‌ها نیز در مراجع قضایی در حال انجام است./ع

برچسب ها: اردبیل ، ترانزیت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.