مقايسه "قهوه تلخ" با "ميلياردر" كار اشتباهي بوده و همين مجموعه از هر طريق متفاوت با آثار مديري است.

باشگاه خبرنگاران- سحر ذكريا با بازي در مجموعه "در پناه تو" در نقش دختر عموي رامين وارد دنياي بازيگري شد.
سپس توانايي خود را با بازي در نمايش ها و تله تئاترهاي مختلف آزمود، اما شايد از بازي در فيلم "مردي از جنس بلور" بود كه ديده شده و بار ديگر به تلويزيون بازگشت او كار خود را با بازي در مجموعه هاي تلويزيوني مهران مديري مانند "پاورچين"، "مرد دو هزار چهره" و "قهوه تلخ" ادامه داد. به بهانه حضور او در نقش "آذر" در سريال "ميلياردر" كه اين شب ها از شبكه يك سيما در حال پخش است پاي گفتگوي با او نشستيم كه بخشي از آن را در زير مي خوانيد؛
*خانم سحر ذكريا شما بعد از مدت ها دوري از حضور در سريال هاي تلويزيوني به جمع "ميلياردها" پيوستيد، از دلايل حضور خود در اين مجموعه بگوييد؟
3 سال بود كه من درگير پروژه "قهوه تلخ" بودم و كارهاي تله زياد به من پيشنهاد مي شد و كارهاي پيشنهادي خيلي مورد پسند من نبود و خيلي نمي‌خواستم بازيگر آثار طنز باشم.

*پس شما ترجيح داديد به كارهاي جديد تري روي آوريد و در آن ها به ايفاي نقش بپردازيد؟
حضور در "قهوه تلخ"،‌ "پاورچين"، "مرد دو هزار چهره" كه عنوان طنز داشت در ذهن مردم باقي مانده بود و طبيعي است كه آن ها كارهاي طنز را بيشتر دوست داشته باشند من براي ايام عيد هم پيشنهاد كار طنز داشتم ولي ترجيح دادم بيكار باشم تا به حضور در آثار جدي برگردم و معتقدم مجموعه "ميلياردر" كاري جدي و دوست داشتني است.

*چگونه به "ميلياردر" آمديد و نقش يا شخصيت آذر راچطور ديديد؟
مثل همه كارها با من تماس گرفتند و بعد از خواندن فيلمنامه حاضر به بازي در پروژه "ميلياردر" شدم. آذر شخصيتي جدي و متفاوتي را در شركت پدرش و نيز در زندگي خصوصي خود دارد. من معتقدم آدمها نبايد خيلي خوب و يا بد باشند آذر در جايگاههاي متفاوت زندگي اش شخصيتهاي گوناگوني داشته و نه مظلوم بوده و نه بيش از اندازه جدي و با توجه به شرايطي كه در آن قرار مي‌گيرد عكس العمل نشان ميدهد.
*اين طور كه معلوم است شما متن و فيلمنامه را خيلي دوست داشتيد؟
بله فيلمنامه را دوست داشتم و به خصوص سكانسهايي كه در خانه گرفته مي شد براي باور پذيري بيشتر نقش گاهي بداهه گويي هايي را با مشورت عليرضا اميني داشتيم كه روح تازه اي هم به كار مي داد.

*اشاره به بداهه گويي داشتيد كه من فكر مي‌كنم آقايان بيشتر اين بداهه گويي را انجام دادند آيا دليلي خاصي دارد؟
بله به هر صورت شرايط جامعه ما دست آقايان را در بداهه گويي بيشتر باز گذاشته است و در ميلياردر به طور كلي آ‌قايان بيشتر از خانم ها بداهه مي‌گويند و اين اتفاق بدي نمي‌تواند باشد ولي آذر و شخصيت او خيلي در اين وادي ها نبود و قرار نيست كه شوخ باشد و او خيلي پدر خود را دوست دارد و در زمان غيبت كردن از پدرش او وارد اين جريان نمي‌شود و از پدر خود دفاع مي‌كند.
 
*خانم ذكريا كمي از فيلمنامه و قلم زامياد سعدونديان برايمان بگوييد؟
به هر حال خيلي از اتفاقات افتاده نوشته زامياد سعدونديان بود و خيلي از جريانات در ميلياردر توسط او بازنويسي شد فيلمنامه خوبي بود ولي معتقدم اگر نويسندگان به صورت تيمي باشند مثل آثار ساخته شده توسط مهران مديي كار خيلي بهتر مي شود در ميلياردر هم با ‌آمدن سعدونديان سكانسها رنگ و لعاب بيشتري را به خود گرفتند و خوشبختانه اگر اين مجموعه مورد استقبال قرار گرفته ماحصل زحمت همه‌ي تيم ميلياردر بوده است.
*بازيگران "ميلياردر" از گريم خيلي خاصي برخوردار نبودند و همگي به شخصيت هاي اصلي خود بسيار نزديك بودند نظر شما در اين خصوص چيست؟
بله درست است گريم همه ما همان چيزي بود كه در واقعيت هستيم و به لحاظ سني در كار با خود واقعي مان تفاوت خاصي نداشتيم به هر صورت رامين عباسي زاده تهيه كننده ميلياردر سالهاست كه كار مي كنند و با شرايط تلويزيون به خوبي آشنا هستند در اين كار هم هيچ سكانسي حذف نشد و كار به خوبي پيش رفت.

*ماه اول شروع تصويربرداري "ميليارد" شما در "قهوه تلخ" هم بازي مي كرديد همذات پنداري با دو شخصيت متفاوت شما را خسته نكرد؟
همه تيم "قهوه تلخ" 3 سال از وقت خود را بدون حضور در پروژه ديگري براي اين كار گذاشتند و متاسفانه ما پول خود را نگرفتيم كه اگر اين اتفاق مي‌افتاد خستگي ما نيز به در مي‌شد.
بله پروژه "قهوه تلخ" و "ميلياردر" يك ماهي با هم تداخل پيدا كردند و من بدون استراحت در هر دو مجموعه به ايفاي نقش مي‌پرداختم و چون فرصت استراحت نداشتم و دليل ديگر اينكه لعبت قهوه تلخ طنز بود و آذر ميلياردر نقش جدي داشت و گاهي نگران چگونگي و يا خوب بودن كار بودم كه با توجه به لطف تيم ميلياردر اين اتفاق و موفقيت در هر دو مجموعه حاصل شد.
*با توجه به صحبتهاي شما من نتيجه مي گيرم كه تيم و عوامل خوب را خيلي تاثيرگذار در يك كار موفق مي دانيد؟
بله چه بازيگران و نيز عوامل پشت صحنه همگي به يكديگر وابسته اند و اين طور نيست كه اگر بازيگران خوب بوده اند اين موضوع ربطي به تيم پشت صحنه نداشته باشد من معتقدم يك كار خوب و موفق ماحصل زحمت هر دو تيم است.

*خيلي ها حضور شما را در "ميلياردر" با "قهوه تلخ" مقايسه مي كردند، ولي موضوع و نحوه كار اين دو تيم با يكديگر متفاوت بود و به نظر شما درست است؟
بله دو كار قابل مقايسه با هم نيستند فضاي "قهوه تلخ" جدا از ميلياردر است در "قهوه تلخ" كار روتين بود و از روز اول متن آماده بود ولي زماني كه به پروژه "ميلياردر" آمدم روزانه متن ها مي‌رسيد و من فقط از فضاي داستان اطلاع داشتم كار يك فضايي خاصي داشت و با عليرضا اميني هم داراي حال و هوايي دوست داشتني بود و طنز موقعيت اين مجموعه با كار مديري قابل مقايسه است هر مجموعه اي هدف متفاوتي را دنبال مي كرد كه قابل مقايسه با ديگري نيست.

*عليرضا اميني كارگردان جواني است و بعضي از بازيگران هميشه دوست دارند با افرادي با سابقه بيشتر كار كنند، آيا شما دوم به اين موضوع فكر مي كرديد؟
معتقدم اشتباه است فقط با يك فرد كار كنيم امثال آقاي مديري هم يك روزي واز يك نقطه اي فعاليت خود را آغاز كردندو  اميني به عقيده من توانست به خوبي از عهده كار برآيد و كار با هر كدام تجربه وخاطره خودش را به جا گذاشت.
*پس شما نترسيديد كه كار با تيم "ميلياردر "و اين گروه مورد توجه قرار نگيرد؟
خير گاهي شما با يك تيم باتجربه كه همه هم پيشكسوت هستند كار مي‌كنيد و مورد توجه هم قرار نمي گيرد و اين جوان بودن تيم دليل بر موفقيت شدن و يا نشدن نمي شود كار خوب به  هر صورت خود را نشان مي دهد.

*خام ذكريا عده اي بر اين عقيده هستند كه بازيگران تئاتر، سينما و تلويزيون بايد جدا از يكديگر به فعاليت بپردازند آيا شما هم اينگونه فكر مي كنيد؟
نمي توانم بپذيرم كه تئاتر سينما و تلويزيون جدا از يكديگر هستند ولي كمي از تلويزيون ناراحت هستم و بايد بيشتر از بازيگران تئاتر، و تلويزيون حمايت كنند چرا كه گاهي قرارداد هايي با برخي از بازيگران بسته مي شود كه من متعجب مي‌شوم معتقدم بايد بيشتر به تئاتري ها اهميت دهند چون آنها از موقعيت امني برخوردار نيستند و به خاطر همين گاهي از سوي بازيگران تئاتر مطرح مي شود كه بازيگران ستاره به تئاتر نروند.

*پس شما در اين زمينه به آنها حق مي دهيد كه نگران باشند؟
اينجا و در اين مورد حق مي‌دهم چون ديده شده كه يك ستاره به تئاتر آمده و چندين برابر ديگران دستمزد گرفته و اين به نظر من عادلانه نيست ولي در كل اگر بازيگري بتواند در هر بخشي از بازيگري توانايي خود را نشان دهد مانعي براي حضور او وجود ندارد.

*خانم ذكريا اگر صحبت و حرف خاصي داريد كه به "ميلياردر" و يا هر مسئله ديگري مربوط مي شود را بگوييد؟
اميدوارم مخاطبان همچنان كار را دوست داشته باشند و تنها گله من از خبرنگاران است كه اگر چند ماه كار نكنيم سراغي از ما نمي‌گيرند و به محض فعاليت در پروژه اي به قدري با ما تماس دارند كه گاهي فرصت پاسخگوي به همه آنها پيدا نمي شود و در انتهاي اين گفتگو از تيم "ميلياردر" و همه عوامل سپاسگذارم./ي2
گفتگو از الهه عليزاده.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
م م
۱۳:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۱
سلام
فعلا یک کم لوس شده
جذابیت اولش رو نداره
با تشکر
آخرین اخبار