طرح توليد پليمر در كرمانشاه از طرح هاي مهرماندگار با هزينه 425 ميليارد تومان و ظرفيت توليد 300 هزار تن محصول پليمر سنگين در سال با حضور رييس جمهور افتتاح و به بهره برداري رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در جريان سفر به کرمانشاه كارخانه توليد پليمر كه در وسعت 60 هكتار احداث شده را افتتاح و از بخش هاي مختلف و خطوط توليد اين مجتمع توليدي بازديد كرد و با توضيحات مسئولان و دست‌اندركاران آن از كم و كيف فعاليت‌ها و توليدات كارخانه توليد پليمر كرمانشاه آگاهي يافت.
 
اين طرح اولين طرح پليمري استان كرمانشاه و ديگر استان‌هاي غربي كشور است كه امروز به عنوان نخستين طرح پايين‌دستي خط لوله اتيلن غرب به عنوان طولاني‌ترين خط لوله اتيلن جهان مورد بهره‌برداري قرار گرفته و زمينه‌ساز رشد و گسترش صنايع پلاستيك در غرب كشور خواهد بود.
 
اين مجتمع توليدي که در منطقه ˈهرسينˈ استان کرمانشاه قرار دارد احداث آن از زمستان سال 84 آغاز شده و ظرفيت ايجاد بالغ بر 1500 فرصت شغلي مستقيم را از آغاز بهره‌برداري دارا مي‌باشد و ارزش ساليانه محصولات قابل فروش اين طرح 429 ميليون دلار برآورد شده است.
 
همچنين ارزش كل سرمايه‌گذاري اين طرح كه به صورت صددرصد خصوصي و متعلق به شركت پتروشيمي باختر است؛ بالغ بر 425 ميليارد تومان از قرار 165 ميليون يورو سرمايه‌گذاري ارزي و 160 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري ريالي بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار