احساس خوشایندی ندارم که در جایگاه دکتر دستجردی قرار گرفتم ولی این واقعیتی است که باید باور کنیم که این میزها جایگاهی موقتی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت سرپرست وزارت بهداشت و درمان امروز 12 دی ماه در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شده بود افزود: احساس خوبی ندارم که در جایگاه دکتر دستجردی نشسته ام ولی این واقعیتی است که بدانیم و باور کنیم که این میزها جایگاه های موقتی هستند .

وی گفت: حیاتی ترین نیاز جامعه بحث بهداشت و درمان است و جدی ترین وظیفه حاکمیت این است که کاری کنیم که بیماران جز درد و رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند و باید توجه داشت که این وظیفه خطیر جز با همت جامعه پزشکی تحقق پیدا نمی کند.

طریقت منفرد ادامه داد: خیر و شر این حوزه در وهله اول مربوط به ما پزشکان است چون این حرفه برای ما یک شغل نیست در واقع حرفه پزشکی تقدسی دارد که فلسفه آن حقیقت بین بیمار و پزشک و انجام وظیفه پزشک در قبال بیمار است.

سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه دفتر خدماتی در وزارت بهداشت ایجاد شده که هدف آن خط مقدم خدمت است عنوان کرد: شما رؤسای دانشگاه ها مسئولیت این خط مقدم را برعهده دارید و این ستاد به هیچ وجه این نظر را ندارد که بخواهد به این سیستم ریاست و تعيين تکلیف کند چراکه سیاست کشور و قوانین مصوب توسط دستان توانای شما باید به مرحله اجرا برسد و وظیفه خودمان می دانیم که به عنوان رابط شما با امکانات کشور در خدمت شما باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما انتقال امکانات از دولت به شما در حد توان است اظهار داشت: در ابتدای دولت نهم جلسه مشترکی با دکتر احمدی نژاد داشتم که صحبت هایی در خصوص گرفتن مسئولیت وزارت بهداشت در این جلسه بیان شد ولی بنا به شرایط نتوانستم این مسئولیت را قبول کنم که حالا بعد از دکتر دستجردی دوباره قرعه این مسئولیت به من خورد که امروز در خدمت شما عزیزان هستم.

طریقت منفرد تصریح کرد: کسی که در این مسئولیت و وزارتخانه نشسته است نمی تواند معجزه کند و کارهای بزرگی انجام دهد چراکه تنها هر کار بزرگی که در حوزه سلامت اتفاق می افتد به خاطر همکاری ها و تلاش های رؤسای دانشگاه ها است.

وی با تأکید بر اینکه من تمام تلاش خود را انجام می دهم تا بتوانم مشکلات حوزه سلامت را برطرف کنم خاطرنشان کرد:" من متولد جنوب تهران هستم که بعد از گرفتن دیپلم به آلمان غربی رفتم که به دلیل مشکلات سیاسی که داشتم تا زمان پیروزی انقلاب نمی توانستم به ایران برگردم که بعد از پیروزی انقلاب شرایطی ایجاد شد که بتوانم به ایران باز گردم من در آلمان به تحصیلات رشته پزشکی پرداختم و سال 58 به ایران برگشتم از سال 60 وارد مسائل اجرایی شدم مدت 5 سال مسئول بهداشت وزارت نفت بودم و در سازمان تأمین اجتماعی نیز برای اجرای بیمه تأمین اجتماعی همکاری داشتم به طور سه سال متوالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم و 15 سال عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 3 سال رئیس بیمارستان امام حسین بودم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار