دفتر امور پژوهشي و نشر منابع علمي سازمان اسامي10 استان برتر پژوهشي در سال 1390 را اعلام كرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، بر اساس ارزيابي انجام شده استان‌هاي فارس، مركزي، يزد، كهگيلويه و بويراحمد، آذربايجان شرقي، اصفهان، مازندران، تهران، خوزستان و كرمان به ترتيب رتبه هاي اول تا دهم را كسب كرده‌اند.

تعداد پايان‌نامه هاي بررسي شده، تعداد پايان‌‌نامه هاي مصوب، تعداد كل طرح‌هاي پژوهشي ارائه شده در سال، مقالات پژوهشي چاپ شده در مجلات داخلي و خارجي حاصله از طرح‌هاي پژوهشي استان، پايان‌نامه هاي خاتمه يافته از جمله ملاك‌هاي ارزيابي براي انتخاب استان‌هاي برتر در حوزه پژوهش بوده‌است.

يادآور مي شود سازمان پزشكي قانوني كشور آماده هرگونه همكاري پژوهشي با مراكز علمي و دانشگاهي در تمامي زمينه هاي مرتبط با فعاليت ‌هاي سازمان است، اين همكاري در خصوص تحقيقات منطبق بر اولويت‌هاي پژوهشي سازمان، شامل حمايت‌هاي مالي نيز خواهد شد.

عمده تحقيقات مشترك با پزشكي قانوني در  پنج حوزه تخصصي شامل معاينات باليني و روان‌پزشكي، كالبدگشايي و علوم تشريح، آزمايشگاه و پاراكلينيك، اخلاق، حقوق و قصور و اخلاق پزشكي است كه كميته هاي پژوهشي سازمان با عناوين مشابه آن‌ها ايجاد شده و در حال فعاليت هستند.

گفتني است سازمان پزشكي قانوني كشور علاوه بر همكاري بدون محدوديت با طرح‌هاي پژوهشي حائز شرايط، امكان چاپ مقالات تهيه شده را پس از طي مراحل ارزيابي در مجله علمي پزشكي قانوني كه داراي رتبه علمي – پژوهشي از كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور است، دارد./ع2

برچسب ها: پژوهش ، علمی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار