دكتر محمد مهدي نژاد نوري معاون پژوهش و فناوري وزير علوم در جمع اساتيد دانشگاه خوارزمي گفت : رويكرد پژوهش محور و روح پژوهشي بايد در دانشگاههاي كشور حاكم شود

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم،معاون پژوهش و فناوري وزير علوم  در جمع اساتيد برگزيده حوزه پژوهش در دانشگاه خوارزمي گفت :در جامعه آينده دانشگاهها نقش اساسي دارند و در اين راستا برنامه هاي دانشگاه بايد در راستاي مسائل جامعه و حل مشكلات آن باشد.

معاون پژوهش و فناوري در ادامه افزود : ما در دهه پيشرفت و عدالت هستيم همه ما در اين زمينه مسئوليت داريم اساتيد و پژوهشگران مي توانند در اين زمينه نقش مهمي را ايفا نمايند .

وي در ادامه اظهار داشت پيشرفت عدالت يعني دستيابي به توانمنديهاي بالاي علمي و فناوري و سعادت بشري بعلاوه اينكه در درون آن عدالت هم هست.

دكتر مهدي نژاد ضمن تاكيد بر ارتباط صنعت با دانشگاه اظهارداشت: تلاش علمي و صنعتي هر دو لازمه يكديگر هستند ما بايد با برنامه ريزي صحيح روابط بين صنايع و جامعه دانشگاهي را روز به روز مستحكم تر نماييم بايد فكر و ايده و پژوهش نو وارد صنعت شود تا چرخ صنعت شتاب يابد و تحولي در اين زمينه داشته باشيم .

وي ضمن اشاره به دانشگاههاي نسل سوم گفت: امروز نسل سوم دانشگاهها در دنيا دانشگاههاي پژوهش محور هستند دانشگاهي سرزنده و فعال است كه پژوهش در آن نقش اساسي داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوري در ادامه افزود: در زمينه آموزش ما از مرحله صرف آموزش گذاشته ايم نبايد فقط مصرف كننده توليدات علمي ساير كشورها باشيم بايد از طريق پژوهش به توليد علم نافع دست پيدا كنيم.

دكتر مهدي نژاد در خصوص نقش اساتيد دانشگاهها در زمينه دانشگاههاي پژوهش محور گفت : اساتيد بايد روحيه تدبر و پژوهش را در دانشجويان زنده كنند در اين زمينه اساتيد و دانشجويان بايد حضور موثر در محيط كار و دانشگاه داشته باشند در اين صورت است كه مي توانيم در راستاي علم نافع علمي كه براي جامع مفيد باشد حركت كنيم علمي كه در چرخه زندگي قرار نگيرد علم موثر نيست .

دكتر مهدي نژاد نوري معاون پژوهش و فناوري در پايان افزود : پژوهش بايد هدفمند باشد ديگر آموزش صرف كفايت نمي كند بايد در بحث پژوهش شاهد رويكرد متفاوت و گسترده در دانشگاهها  باشيم تا بتوانيم در راستاي حل مشكلات كشور قدم برداريم. حاكميت رويكرد پژوهش محور در دانشگاهها با نگاه عدالت محور باعث پيشرفت جهشي و تعالي دانشگاهها خواهد شد. /ع2
برچسب ها: پژوهش ، فناوری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار