مسئول فرهنگی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هم‌صدايی تشکل‌های مختلف در برابر نارضایتی معاونت سینمایی وزارت ارشاد مهمترین بخش ديدار روز گذشته با وزير ارشاد بوده و امیدواریم این نشست بتواند در عملکردهای وزارت ارشاد تأثیرگذار باشد.

علی فروغی مسئول فرهنگی تشکل بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به جزئیات دیدار روز گذشته تشکل‌های دانشجویی با وزیر فرهنگ و ارشاد، سید محمد حسینی پرداخت.

وی افزود: در این دیدار تشکل‌های مختلفی از جمله بسیج، انجمن مستقل، و عدالت‌خواه حضور داشتند و اعتراضات خود را به حوزه‌های مختلف مطبوعات، تئاتر، موسيقي، فيلم و بویژه معاونت سینمایی وزارت ارشاد ابراز کردند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: در این جلسه مطرح شد که وزارت ارشاد از سوی جریان انحرافی خط دهی می‌شود.

فروغی با بیان اینکه وزیر ارشاد فردی ارزشی و خوب است، گفت: اما دانشجویان در این جلسه معتقد بودند که دولت وزیر ارشاد را منصوب کرده است تا بتواند سیاست‌های مدنظر خود را اجرا کند.

وی در رابطه با حوزه فیلم اضافه کرد: در این دیدار به اکران بعضی از فیلم‌ها از جمله "من مادر هستم"، "بی‌خود و بی‌جهت" و "خرس" اعتراض شد اما توضیحاتی که  وزیر ارشاد و فرهنگ در این باره ارائه کردند اصلا قانع‌کننده نبود.

فروغی با تأکید بر فیلم "خرس" به کارگرداني خسرو معصومي اظهار داشت: اين فيلم در حالي مجوز اکران بین‌المللی گرفته که اجازه اکران داخلی به آن داده نشده است، شخصيت اصلي فيلم يک آزاده است، اما پخش اين فيلم حتي در بین 100 آزاده و ایثار‌گر نيز مي‌تواند وزارت ارشاد زير سوال ببرد.

فروغی گفت: اعتراض ما این است اگر این فیلم بد است چرا اجازه اکران بین‌المللی به آن داده شده است و اگر خوب است چرا در داخل اجازه اکران ندارد و حسینی پاسخ داد من نیز می‌پذیرم و این فیلم در صورت اصلاح قابل پخش خواهد بود.

مسئول فرهنگی تشکل دانشجویی امام صادق(ع) تصریح کرد: حضور پور‌محمدی قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد در اين جلسه جالب بود و وی و وقتی بحث اعتراضات جدی می‌شد با شوخی سعی در حل مسأله مي‌کرد.

مسئول فرهنگی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: هم‌صدايی تشکل‌های مختلف در برابر نارضایتی معاونت سینمایی وزارت ارشاد مهمترین بخش این دیدار بوده و امیدواریم این نشست بتواند در عملکردهای وزارت ارشاد تأثیرگذار باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فروغی ، جلسه ، ارشاد ، تشکل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار