مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست ثبت ‌احوال استان در ثبت وقایع ولادت و وفات در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی پورحسین امروز در بیرجند اظهار کرد: این رتبه را استان ما از لحاظ ثبت این دو واقعه در مهلت قانونی کسب کرده است.

وی مهلت قانونی ثبت واقعه ولادت را 15 روز عنوان کرد و افزود: مهلت قانونی ثبت واقعه وفات نیز 10 روز است که در خراسان جنوبی این میزان به خوبی رعایت ‌می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی این نهاد را یک مجموعه بسیار فعال و پویا دانست و بیان داشت: یکی از کارهای مهم ثبت‌احوال انجام آرشیو الکترونیکی و اسناد هویتی است.

پورحسین با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی از مباحثی است که رهبر انقلاب به آن توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: باید به اسناد هویتی مردم به خوبی توجه شود.

وی ادامه داد: انجام این کار در خراسان جنوبی تا 80 درصد بارگذاری شده و 20 درصد باقی‌مانده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی از وجود سه باجه در سه دفتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: این دفاتر 12 خدمت را به مردم ارائه می‌دهند.

*کلید خوردن کارت هوشمند ملی تا یک ماه آینده در استان

پورحسین از کلید خوردن کارت هوشمند ملی تا یک ماه آینده در خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: این اقدام با اولویت خانواده شهدا و ایثارگران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا 24 ایستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات مردم در سطح استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این ایستگاه‌ها اطلاعات مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند را جمع‌آوری می‌کنند./ج1

برچسب ها: بیرجند ، ولادت ، پیشخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.