فیلم هایی که در جشنواره نشان داده می شود نشان از عملکرد سینماگران، مسئولین و سیاست گذاري ها طی یک سال دارد و نتیجه کار هنرمندان را نشان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما در گفتگویی به بیان نظرات خود در رابطه با جشنواره فجر پرداخت.  
وي معتقد است: فیلم هایی که در جشنواره نشان داده می شود نشان از عملکرد سینماگران، مسئولین و سیاست گذاري ها طی یک سال دارد و نتیجه کار هنرمندان را نشان می دهد.
تهیه کننده "مرگ کسب و کار من است" با بیان اینکه اگر در جشنواره چهار اثر خوب ارائه شود که مخاطب را جذب کند درآن صورت می توانیم بگوییم اتفاق مثبتی افتاده است، افزود: در این صورت  جشنواره  بارور شده و محصول این کار برای مخاطب مفید می باشد ضمن اینکه با بازگو کردن می توانیم مبلغ سینما باشیم.
وی همچنین گفت: فیلم بی محتوا جامعه را مسموم می کند بنابراین باید سعی کنیم چنین فیلم هایی نسازیم و این کار با همدلی و همکاری صورت می پذیرد. فکر می کنم باید برای سینما ایثار کنیم؛ به عنوان مثال اگر جوانی در این زمینه استعداد دارد کمک کنیم و اگر خودمان هم نمی توانیم بستری برای آن فراهم سازیم.
ثقفی در مورد رونق بازار فیلم در جشنواره گفت: متاسفانه در طی این سال ها بازار فیلم مقطعی بوده و اگر کاری صورت گرفته برای هر کارگردان به صورت گلخانه ای و از نظر اقتصادی به صرفه نبوده است.
وی با بیان اینکه در جشنواره نباید پیش داوری کنیم و به فیلم ها فرصت دیده شدن دهیم، خاطرنشان کرد: مدیر جشنواره  در مصاحبه های اخیر خود یک جمله ای گفته که بسیار خوب بود، اینکه حضور آدم های صاحب نام برای جشنواره مهم نیست، چون جوان هایی داریم که در این عرصه فیلم هایی می سازند که می تواند باعث رونق و شکوفایی جشنواره شود.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر می تواند سکوی پرتابی  فیلمسازان جوان باشد چون جشنواره برای آن‌ها یک امتیاز محسوب می شود بنابراین باید فرصت ها را غنیمت شمارند و این بستر را مهیا کند تا انگیزه ای برای آیندگان شود.
این کارگردان با بیان اینکه اگر جشنواره جناحی برخورد نکند می تواند جهت دهی کند افزود: جشنواره ای می تواند موفق باشد که داوران آن اندیشمند باشند. در این راستا ممکن است داوران سلیقه ای عمل کنند و هم سطح باشند اما حداقل باید برای جشنواره ای به این مهمی داوران صاحب نظری حضور داشته باشند.
 ثقفی همچنین در ادامه گفت: تنها نباید به دیدن فیلم بسنده کرد، فیلم باید در ذهن و تفکر آدم نشر کند و یک نوع زایش بوجود آورد. فیلمساز باید مبانی و ساختار فیلم را بشناسد و موضوعات جدیدی را نوآوری کند. به نظر من اندیشه است که فیلم را می سازد.
وی با بیان اینکه تکنیک باید در خدمت موضوع فیلم باشد گفت: فکر می کنم جشنواره ها تنها چیزی که برای فیلمسازهای جوان ایجاد می کند انگیزه و علاقه مندی است که فیلم را به صورت جدی می بینند اما برای کسانی که این فضاها را تجربه کردند وقتی به گذشته رجوع  می کنند نباید طوری باشد که حسرت سال های گذشته را بخورند.
ثقفی همچنین گفت: اگرداوری هم عرض نگاه مردم باشد اعتراضی هم در بر ندارد. تماشاگر امروز با شعورتر از مخاطب بیست سال پیش است به همین دلیل جشنواره باید ارتقاء پیدا کند و فیلم های قوی را در همه بخش ها ارائه دهد.
تهیه کننده فیلم "همه چیز برای فروش" همچنین افزود: جشنواره در واقع می تواند آشتی باشد با مخاطب و اگر فیلم های خوب در جشنواره باشد رونق سال آتی را شامل می شود تا مخاطب به سمت سینما بیاید.
وی با بیان اینکه مدیریت یک کار جشنواره ای نیاز به تجربه و همراهان و همکاران خوب دارد، خاطرنشان کرد: فکر می کنم یک مدیر هیچ گاه نباید شابلون بگذارد بلکه باید نوآور ی کند، اهل ریسک باشد. اعتبار یک جشنواره به داوری های خوب و منصفانه است. در اینکه آقای عباسیان با انگیزه وارد شدند و در پی رفع موانع هستند شکی نیست./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار