31 روز مانده به جشنواره فيلم فجر؛

دولت دست از سر سينما بردارد/جشنواره شكل ديگري به خود مي‌گيرد

يك كارگردان سينما گفت: برپايي جشنواره بين المللي فيلم فجر زماني وضعيت بهتري به خود مي گيرد كه دولت دست از سر سينما بردارد.

قربان محمدپور كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از بزرگترين مزيت هاي برپايي جشنواره بين المللي فيلم فجر كه تا يك آماه آينده نيز شاهد دوره اي ديگر از آن خواهيم بود اين است كه سالي 10 روز به هنرمندان و اهالي سينمايي اين فرصت داده مي شود تا دوره هم جمع شوند.
وي افزود: برپايي جشنواره اين فرصت را به فيلمساز مي‌دهد تا وقتي اثرش اكران شد به همراه مخاطب به تماشاي آن بنشيند و از نقاط ضعف و كمي و كاستي كارش آگاه باشد.
كارگردان فيلم سينمايي "دل بي قرار" افزود: اما مشكل بزرگي كه جشنواره سالها با آن روبروست حضور فيلمهاي دولتي است وقتي دولت با هزينه هاي ميلياردي بر روي پروژه هاي سينمايي سرمايه گذاري مي كند براي بخش خصوصي اين نگراني وجود مي آيد كه جايي براي فيلم من در جشنواره هست.
اين كارگردان تصريح كرد: سال گذشته فيلم هايي در بخش مسابقه به نمايش درآمدند كه شايد حقشان نبوده است ترك سالن ها توسط مخاطباني آن هم بعد از گذشته 20 دقيقه از نمايش فيلم ها حاكي از اين بود كه برخي فيلمهايي كه در بخش مسابقه به نمايش درآمدهاند شايستگي اين بخش را نداشته اند.
وي اظهار داشت: اگر دولت دست از سر سينماي ما بردارد و فقط از ما حمايت كند و نظارت بر اين عرصه داشته باشد قطعاً وضعيت بهتري را براي جشنواره فيلم فجر شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: دولت ضربه بزرگي با ساخت فيلمهاي ميلياردي اش به گيشه هاي سينمايي زده است وقتي بازيگري براي بازي فيلمهايي توسط دولت ساخته مي شود دستمزدهاي ميليوني مي گيرد ديگر به راحتي حاضر نمي شود در هر فيلمي و با هر بودجه اي بازي كند.
محمدپور ادامه داد: جشنواره فيلم فجر تنها مكاني است كه فيلمسازان در آن به رقابت با يكديگر مي‌پردازند اجازه ندهيم اين فضا به راحتي خدشه دار شود. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار