پا به قلب دوم انسان تشبیه می شود و مراقبت از آن به نوعی مراقبت از کل بدن است. برای اینکه پایی سالم داشته باشید باید نکات مختلفی را رعایت کنید و در مقابل بیماری های مختلف از ان مراقبت کنید.

 
به گزارش گروه وگردی باشگاه خبرنگاران ؛ مشکلات مختلفی هستند که ممکن است برای پای شما پیش آید اما مهمترین آن ها را می توانیم میخچه بدانیم. میخچه ها بسیار دردناک هستند و توان راه رفتن را از شما میگیرند.

راه های مختلفی برای پیشگیری از این مشکل وجود دارد که می توانیم به شست وشوی مرتب پا و انتخاب کفش های مناسب و همچنین درست راه رفتن اشاره کنیم اما در صورتی که به این مشکل مبتلا شده اید می توانید از راه های زیر برای از بین بردن آن استفاده کنید.

** در اولین گام بهتر است به استراحت بپردازید و کمتر راه بروید چرا که ممکن است میخچه بیش از پیش رشد کند و پای شما را بیش از حد به درد آورد. همچنین استراحت به درمان آن بیشتر کمک خواهد کرد.

** نکته ای که باید در نظر داشته باشید استفاده نکردن از هیچگونه تیغ و چاقویی است. بسیاری از مردم می پندارند با استفاده از تیغ و چاقو می توان میخچه را خارج کرد. این کار تنها درد بی امان برای شما دارد.

** سنگ پا یکی از بهترین گزینه ها برای درآوردن میخچه های پا است. در هنگامی که در حال استحمام هستید 10 دقیقه پای خود را در آب گرم قرار دهید و سپس با سنگ پا روی میخچه بکشید. تکرار این عمل برای 3 تا 4 بار در طول دوره درمان به راحتی میخچه را از پای شما خارج می کند.

** لیمو یکی دیگر از موادی است که می توان به شما در از بین بردن میخچه کمک کند. یک تکه لیمو را برش زده و روی میخچه به مدت یک شب قرار دهید. در صورتی که لیموی تازه نداشتید می توانید پارچه ای آغشته به اب لیمو را روی آن ببندید.

** سیر و پیاز از جمله دیگر مواد برای درمان میخچه هستند. یک تکه پیاز را و یا سیر را روی میخچه قرار دهید و روی آن را ببندید. هر روز این سیر یا پیاز را عوض کنید و اطمینان داشته باشید که خیلی سریع پای شما خوب خواهد شد.

** سرکه یکی دیگر از جادگران میخچه است. پارچه را آغشته به سرکه کنید و روی میخچه ببندید. بعد از یک روز اگر روی ان را سنگ پا بکشید مطمئنا میخچه خارج خواهد شد.

** برخی از افراد نیز هستند که اعتقاد دارند آناناس می تواند یک دوای معجزه آسا برای درمان میخچه باشد. تنها کافی است بخش کوچکی از آنانس تازه را روی میخچه بگذارید تا کاملا خوب شود.
برچسب ها: میخچه ، پا ، مراقبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار