مدير کل راه وشهرسازي استان تهران گفت: از رقم مشخص شده برای بودجه امسال اداره کل تنها 20 میلیارد تومان آن را دریافت کردیم در حالی که 200 میلیارد تومان در حال حاضر پروژه آماده تحویل داریم.

فریبرز واحدی در اولین نشست خبری پس از ادغام دو اداره کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی استان تهران مبنی بر میزان بدهی این اداره کل به پیمانکاران گفت: عدد بودجه با آنچه که ما پرداخت می‌کنیم مغایرت دارد.

وی با بیان این‌که پروژه‌هایی که انجام شده یا در دست انجام است به دلیل نیازهای استانی بوده است، افزود: از اعتبارات تعیین شده برای اداره کل راه و شهرسازی برای سال 91 صد میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین افزود: از رقم مشخص شده برای بودجه امسال اداره کل تنها 20 میلیارد تومان آن را دریافت کردیم در حالی که 200 میلیارد تومان در حال حاضر پروژه آماده تحویل داریم.

واحدی درباره این که کدام سازمان‌ها و به چه میزان موظف به تامین بودجه اداره کل راه و شهرسازی هستند، گفت: وزارت راه و شهرسازی و نیز استانداری تهران هر کدام موظف به تامین 50 درصد از بودجه تعیین شده برای اداره کل راه و شهرسازی استان تهران هستند.

وی در ادامه به نقاط حادثه خیز راه‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: در سال 85 یک کارگروه متشکل از نمایندگان پلیس راه و راه و ترابری 125 نقطه و مقطع حادثه خیز را شناسایی کردند و تا پایان سال 90 تمام این نقاط ایمن‌سازی و اصلاح شد. امسال 38 نقطه دیگر شناسایی شد که تاکنون کار ایمن سازی آن‌ها انجام شده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: از آنجایی که ترافیک و تردد اتومبیل امری پویا و قابل جابه‌جایی است، نقاط پرحادثه می‌توانند متناسب با جابه‌جایی ترافیک در نقاط مختلف ایجاد شوند و باید هر ساله در پی شناسایی و حل آن برآمد.

واحدی در مورد مشکلات ایجاد شده در مسیر فاز دو آزاد راه همت – کرج گفت: ادامه فاز یک آزادراه همت – کرج در استان البرز است و اداره کل راه و شهرسازی این استان در حال کار بر روی این فاز است. درباره اتفاقات پیش آمده در پارک جهان نما نیز با حضور نماینده منابع طبیعی و راه و شهرسازی واریانتی انتخاب شد که کمترین قطع درخت یا جابه‌جایی در طول مسیر وجود داشته باشد.
او ادامه داد: در حال حاضر مشکلات رفع شده و دو برابر درختان قطع شده در همان محدوده در اسفندماه کاشته خواهد شد.

***کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کاهش 50 درصدی تصادفات جاده ای در استان تهران، گفت: امسال حدود 38 نقطه و مقطع را اصلاح و ایمن سازی کردیم.

واحدي با اشاره به اينکه یک هزار میلیارد پروژه امسال در استان تهران در حال اجراست، گفت: افزایش ظرفیت و 4 خطه و 6 خطه کردن محورهای ارتباطی در استان تهران در دستور کار قرار دارد زیرا 15 درصد از کالا و 20 درصد از مسافران کشور از استان تهران جابجا می شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سیستم روشنایی در 40 کیلومتر از مسیرهای این استان اجرا شد، بیان کرد: در سال گذشته 29.1 درصد کاهش تلفات را در استان تهران داشتیم و امسال هم با کاهش 50 درصدی تصادفات و کاهش روند تلفات در راه های روستایی و اصلی روبرو بودیم.
وی به استقرار سامانه هوشمند نظارت تصویری در استان تهران اشاره کرد و گفت: سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت در استان اجرایی شده که براساس آن سرعت خودرو بطور متوسط اندازه گیری می شود و اگر یک راننده متخلف با نزدیکی به یک دوربین سرعت را کاهش دهد در دوربین بعدی سرعت قبل اندازه گیری می شود.
واحدی با بیان اینکه تخلف سرعت با پیامک یا برگ جریمه به اطلاع راننده می رسد، بیان کرد: امسال حدود 38 نقطه و مقطع را اصلاح و ایمن سازی کردیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه  به آغاز طرح زمستانی اشاره کرد، گفت: این طرح از 19 آذرماه شروع شده و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد که 800 نفر راهدار و 250 دستگاه ماشین آلات سنگین و غیرسنگین در این طرح فعالیت می کنند.
وی در ادامه نشست با اعلام این که در حال حاضر هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است گفت: افزایش ظرفیت آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان با چهار و شش خطه کردن یکی از اقدامات جاری است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به این‌که 15 درصد جابه‌جایی کالا و 20 درصد جابه‌جایی مسافر از کل کشور در استان تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از تعداد خودروهای تولیدی یا وارد شده به کشور، 40 درصد در شبکه‌ راه‌های استان تهران رسوب می کنند بنابراین معابر استان در بین سه بخش حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی بیش از 90 تا 95 درصد در حمل و نقل جاده‌ای است.

وی افزود: برای حل ترافیک موجود طرح جامع حمل و نقل استان تهران تدوین شد که نقشه راه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز
است و تا سال 1410 نیازهای راه و سیستم حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی در آن دیده شده است و این‌که در کجا نیاز به توسعه است در این طرح وجود دارد.

واحدی ادامه داد: این سند برای این‌که در سال‌های آینده مدیران ارشد در سطح ملی و استانی بدانند کدام پروژه‌ها را باید دنبال کنند و چه منابعی نیاز دارند، بسیار دارای اهمیت است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران به پروژه‌های مهم در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی اشاره و اظهار کرد: فاز یک آزادراه شهید همت به کرج با طول شش کیلومتر و با ارزش40 میلیارد تومان به بهره برداری رسید اما ایمن‌سازی محور هراز با حفاظ‌های بهمن‌گیر و سنگ‌گیر انجام شده و همچنان در این زمینه اقدام می کنیم.

وي با بیان این‌که چهار خطه کردن محور تهران – فیروزکوه به سمت قائم شهر انجام شده است، گفت: کنارگذر جنوبی شهرستان پاکشهر به طول 30 کیلومتر و ارزش 35 میلیارد تومان در صورت پایان ترافیک به سمت سمنان و مشهد را کاهش می‌دهد و در این زمینه با شهرداری منطقه 15 تفاهم‌های لازم انجام شده است.

وی به فاز یک پروژه پاکدشت به شهید بابایی اشاره کرد و گفت: در این فاز 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در حالی که کل پروژه 150 میلیارد تومان ارزش دارد. باید برای پیشبرد این کار از مجاورت قرارگاه پارچین عبور کرد بنابراین نیاز به هماهنگی‌ها بیش‌تر وجود دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین به پروژه پیشوا به شریف‌آباد به طول 10 کیلومتر اشاره کرد که باید ایمن سازی آن انجام شود و گفت: امسال علیرغم محدودیت منابع، روکش راه اصلی و روستایی هدف گذاری شده و تاکنون هشت هزار تن آسفالت ریخته شده و 400کیلومتر آسفالت جدید انجام شده است.

وی تاکید کرد: با وجود نبود اعتبارات، پیمانکار به ما اعتماد کرده و بیش از آورده ما پیمانکاران پروژه‌ها را انجام داده‌اند. به طوری که در هیچ کارگاهی تعطیلی نداشته ایم.

واحدی به طرح زمستانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 90، 29.1 درصد کاهش سوانح و تلفات داشتیم و از ابتدای سال تاکنون 50 درصد کاهش سوانح و تلفات داشته‌ایم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به استفاده از ابزارهای جدید مدیریت ترافیک هوشمند (ITS) در مرکز مدیریت راه‌ها اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش دوربین‌ها هستیم و سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای تهران – قم، تهران – فیروزکوه، تهران – کرج، تهران – ساوه و محور هراز ثبت و راه‌اندازی شده است.
برچسب ها: راه ، بروژه ، آزادراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار