رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در مرحله نخست طرح تابستانی، گفت: خودروی رانندگان متخلف برای تامین امنیت ترافیكی مردم بدون هیچگونه اغماض و چشم پوشی سه روز توقیف می شود.

سرهنگ 'مهران كرانیان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همزمانی ماه مبارك رمضان با تعطیلات تابستانی سبب دو نیمه شدن ایام مسافرت در تابستان شده است و از آنجاییكه مردم برای انجام فرایض دینی در ماه مبارك كمتر سفر می كنند با كاهش روزهای سفر، شاهد فشردگی و شمار بالای سفرهای تابستانی در نیمه اول تابستان هستیم.

وی با اشاره به افزایش حجم سفرهای برون شهری در این ایام و سنگینی بار ترافیك، بر لزوم كنترل هر بیشتر جاده ها در فصل تابستان تاكید كرد و گفت: طرح تابستانی كنترل جاده ها در دو مرحله 30روزه اجرا می شود كه مرحله نخست آن از اول تیر ماه تا اول مرداد ماه و مرحله دوم از اول شهریور ماه تا ابتدای مهر ماه می باشد.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، با اشاره به افزایش كاملا محسوس سفرهای تابستانی در محورهای شرق استان تهران بویژه در روزهای پایان هفته خاطر نشان كرد: بار ترافیكی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در این مسیر به اوج خود می رسد بطوریكه جمعه گذشته شاهد بیشترین ترافیك در هر دو لاین ورودی و خروجی از تهران بودیم.

سرهنگ كرانیان گفت: در طرح تابستانی عملیات كنترل ترافیكی از سوی راهنمایی و رانندگی كشور به تمامی پلیس راه های كشور ابلاغ شده است بطوریكه از بین حدود 180 بند برخورد با تخلف رانندگی ده مورد از تخلفات مهم و حادثه ساز بیش از بقیه در دستور كار قرار گرفته است.

وی افزود: ده روزه نخست طرح تابستانی بر برخورد با تخلفات سرعت، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تمركز شد زیرا بر اساس تحقیقات كارشناسی راهنمایی و رانندگی كشور با بهره مندی از دستگاه های كنترل و دوربین های كنترل سرعت و تجزیه و تحلیل آمار تصادفات مشخص شد تخلفات ناشی از تجاوز از سرعت مجاز و سرعت مطمئنه یكی از عوامل اصلی تصادفات جاده ای است.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران ادامه داد: از این رو تیم های عملیاتی با دوربین های سیار و ثابت بر كنترل سرعت متمركز شده اند.

سرهنگ كرانیان، یكی دیگر از تخلفات حادثه خیز را عدم تمركز حواس رانندگان حین راندن خودرو عنوان و تصریح كرد: این حواس پرتی گاها ناشی از صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی و ... است كه در این راستا برای تامین آسایش و امنیت ترافیكی مردم ، تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در طرح تابستانی در دستور كار قرار گرفته است.

وی افزود: خودروهایی كه رانندگان آنها مرتكب حركات مخاطره آمیز و غیرعادی و تخلفات حادثه ساز همزمان اعم از سبقت های پیاپی، لایی كشیدن، حركات مارپیچ در طول مسیر می شوند، علاوه بر جریمه نقدی و اخذ نمره منفی، خودروی آنان سه روز توقیف می شود.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، گفت: پیش از این، پلیس از تخلف مسافران برون شهری كه به خارج از استان سفر می كردند چشم پوشی می كرد ولی در حال حاضر راهنمایی و رانندگی كشور مصصم است برای تامین امنیت بسیاری از مردم، خودروها و مسافران خودرو این تعداد اندك رانندگان متخلف را بدون چشم پوشی پس از تخلیه بار و بنه و سرنشینان توقیف كند. /س



برچسب ها: رانندگان ، متخلف ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.