شهرکرد /

نماینده بروجن رفع مشكلات جاده ای این شهرستان را از رئیس جمهور خواستارشد

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور، با تشریح مشكلات جاده های مواصلاتی این شهرستان، تخصیص اعتبار برای رفع مشكلات و شتاب بخشی به اجرای طرح های راه این شهرستان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

امیرعباس سلطانی، خطاب به رئیس جمهوری نوشته است: شهرستان بروجن با مساحت دو هزار و 210 كیلومتر مربع و جمعیتی معادل 121 هزار و 314 نفر، دومین شهرستان استان از نظر اهمیت پس از مركز استان است و از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش تاثیرگذاری در استان دارد.

وی در این نامه یادآورشده: سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان از طریق جاده استراتژیك و حیاتی بروجن - لردگان - خوزستان به یكدیگر متصل می شود.

وی افزوده است: این شاه راه ارتباطی دارای بارترافیكی سنگینی است و روزانه بیش از 25 هزار خودرو و در برخی روزها تا 30 هزار خودرو كه افزون بر 45 درصد آن كامیون و ماشین های سنگین است در این محور مواصلاتی تردد می كنند.

سلطانی در ادامه یادآور شده: به گفته كارشناسان راه، مسیر جاده شهركرد- بروجن- لردگان حادثه خیز بوده و تنها در یكی از پیچ های مسیر یاد شده در محدوده شهرستان بروجن در سال گذشته، 900 فقره تصادف گزارش شده است.

وی دراین نامه متذكر شده: این جاده دو طرفه ازنظر زیر ساخت و روكش آسفالت در وضعیت نامناسب و نامطلوبی قرار دارد كه با افتتاح جاده لردگان – منج – بیدله - خوزستان و اتصال آن به این جاده، وضعیت نامناسب تری یافته و باعث افزایش تصادفات جاده ای و تلفات جانی و مالی فراوان شده است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی درادامه این نامه چنین عنوان كرده است: یكی از تاًسف بارترین حوادث اخیر این محور كه در محدوده دهدز- لردگان حادث شد، سانحه اتوبوس دانش آموزان راهیان نور شهرستان بروجن بوده كه در این حادثه 27 نفر از دانش آموزان و همراهان آنها جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

وی در ادامه این نامه، آماری از تلفات انسانی محور مواصلاتی شهركرد – بروجن – لردگان - خوزستان ارائه كرده كه بر اساس این آمار در سال 89 تلفات حوادث این محور 59 مورد فوت و 167 مورد جرحی، سال 90، 41 مورد فوت و 231 مورد جرحی و از ابتدای امسال تاكنون، 24 مورد فوتی و 149 مورد جرحی بوده است.

سلطانی در ادامه این نامه آورده است: این جاده به طول 160 كیلومتر، مركز استان چهارمحال و بختیاری و همچنین استان اصفهان را از طریق لردگان به خوزستان و بنادر جنوبی كشور متصل می نماید كه مطالعات ارتقاء این محور به چهار خطه، در سفر اول هیاًت دولت به این استان در سال 84 به تصویب رسید.

نماینده بروجن درمجلس شورای اسلامی یادآور شده: مطالعات این طرح انجام و مجوز كمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم توسعه نیز برای آن اخذ و در ردیف بودجه سنواتی كشور نیز قرار دارد و عملیات اجرایی آن از سال 85 آغاز شده اما بدلیل كمبود اعتبارات، پیشرفت چندانی نداشته است.

سلطانی پیشرفت چهارخطه شهركرد – بروجن - لردگان را در قطعه شهركرد - بروجن 40 درصد، در قطعه بروجن - لردگان، 30 درصد و در مجموع 35 درصد عنوان كرده است.

وی میزان اعتبارات لازم برای اجرای كامل این طرح را معادل یك هزار و 550 میلیارد ریال دانسته و افزوده است: 350 میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای محور شهركرد - بروجن و 1200 میلیارد ریال برای محور بروجن- لردگان پیش بینی شده كه در سال گذشته 68 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد اما 44 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

سلطانی افزوده است: برای امسال نیز 71.5 میلیارد ریال در لایحه بودجه برای این طرح پیش بینی شده كه تاكنون، 5.190 میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شده: اعتبارات اختصاص یافته پاسخگوی نیاز این طرح نیست و از طرفی با توجه به افزایش روز افزون ترافیك جاده ای عملا اجرای این طرح روندی فرسایشی پیدا می كند.

وی در پایان این نامه با بیان بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح چهار خطه شهركرد - بروجن - لردگان و امعان نظر رئیس جمهوری در شتاب گرفتن اجرای این طرح، از دكتر احمدی نژاد خواسته در اختصاص اعتبار به این طرح كه از اساسی ترین و مهمترین دغدغه های مردم این شهرستان و استان چهارمحال و بختیاری است، عنایت و توجه ویژه داشته باشد.

مركز شهرستان بروجن در فاصله 62 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و این شهرستان در محور ارتباطی شهركرد و اصفهان به لردگان و خوزستان قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.