دستمزد پايين و تورم بالا باعث كم كاري پيشكسوتان عرصه هنر شده است.

مهوش صبركن بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كم كاري پيشكسوتان گفت: در حال حاضر با توجه به وجود پروژه هاي اندك، دستمزدهاي پايين و اين تورم بالا، بسياري از بازيگران علاقه اي به انجام كار نشان نمي دهند.
وي افزود: بسياري از كارگردانان و تهيه كنندگان در توجيه به راحتي از وجود بودجه اي كم براي پرداخت دستمزد درخواستي بازيگران سخن به ميان مي‌آورند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بسياري از آثار سينمايي و تلويزيوني به دليل همين مشكلات با كيفيت پايين پخش مي شوند كه مخاطب قادر به برقراري ارتباط با اين آثار نيست.
وي عنوان كرد: در هفته گذشته پيشنهاد كار از 5 دفتر بزرگ كاري را به علت دستمزد پايين نپذيرفتم اين شرايط در حالي است كه هميشه دستمزدهاي درخواستي من عادلانه و به دور از هر گونه اجحافي بوده است.
صبركن ادامه داد: با توجه به شرايط خاص و بحراني سينما و وجود قوانيني خاص براي تعيين دستمزدها و قراردادها در حال حاضر پروژه هاي آن با ركود خاصي مواجه است اما تلويزيون به دليل برخورداري از موقعيت ها و مناسبت هاي مختلف هميشه بايد برنامه هايي براي پخش داشته باشد.
صبركن تصريح كرد: امادر صورت ادامه اين شرايط و مبالغ براي كار كاهش برنامه ها و مخاطبان آن قابل پيش بيني است.
اين بازيگر اظهار داشت: اين وضعيت هنگامي نامطلوب تر مي شود كه كارگردانان و تهيه كنندگان از نابازيگران و افراد عادي دعوت به همكاري كنند.
گفتني است، مهوش صبركن در تله فيلم "گهواره" به كارگرداني نادر مقدس مشغول ايفاي نقش است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار