هزاران نفر از معترضان بار ديگر در خيابان هاي دهلي نو تجمع کردند و خواهان افزايش امنيت براي زنان و مجازات عاملان تعرض جنسي به دختر دانشجويي شدند که روز گذشته بر اثر شدت آسيب ديدگي در بيمارستاني در سنگاپور درگذشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري استار، پزشکان در بيمارستان "مونت اليزابت" سنگاپور اعلام کردند اين دختر دانشجو با نام "نيرباهايا" پس از دوازده روز مبارزه با مرگ، در نهايت بر اثر از کار افتادن چند ارگان بدنش و آسيب ديدگي شديد مغزي جان سپرد.

معترضان خشمگين که عمدتا دانشجو هستند، به رغم تلاش دولت براي بستن راه هاي ورودي به دهلي نو، تعطيل کردن ايستگاه هاي مترو، قرار دادن بلوک هاي سيماني در مسيرهاي اصلي تجمع هاي اخير و استقرار پليس در همه گذرگاه هاي دهلي نو، به خيابان ها آمده اند. بسياري از دانشجويان با نوارهاي سياهي که به سر بسته اند، خشم خود را از جان سپردن اين دختر دانشجوي 23 ساله ابراز کردند. صدها دانش آموز دبيرستاني و بسياري از شهروندان دهلي نو نيز به اين  افراد پيوستند.

به رغم اينکه دولت مردم را به خويشتنداري دعوت کرده است، نارضايي و سرخوردگي از بي تفاوتي هاي دولت و سيستم قضايي در برابر جناياتي که عليه زنان صورت مي گيرد، بيش از هر زمان ديگر مردم را به واکنش واداشته است.

مردم به شدت از بي کفايتي پليس در تامين امنيت مردم ناراضي هستند.

گزارش ها نشان مي دهد اتوبوسي که جنايت اخير در آن رخ داد، شش بار در دو سال گذشته به علت حملاتي که در آن عليه زنان صورت مي گرفت و نيز تردد بدون مجوز، توقيف شده بود. با اين حال اين اتوبوس هر بار به راننده آن تحويل داده مي شد.

شش مردي که جنايت اخير را خلق کردند، با اتهام قتل، تجاوز، سرقت و آدم ربايي رو به رو هستند. آنها در صورتي که محکوم شوند، با مجازات مرگ رو به رو هستند. محاکمه اين افراد در هفته اول سال 2013 آغاز مي شود.
















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار