اين چهار نفر جزو سربازاني بودند كه محل حادثه سقوط هواپيماي لخ كاژينسكي را محاصره كرده بودند و محافظت از آنجا را بر عهده داشتند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هواپيماي حامل لخ كاژينسكي رئيس جمهور لهستان ‌همسرش و مقامات بلندپايه سياسي و نظامي اين كشور روز دهم آوريل سال 2010 به علت ديد ناكافي ناشي از مه غليظ در منطقه سمولنسك سقوط كرد و 96 سرنشين آن جان خود را از دست دادند.

اگرچه این حادثه شوک بزرگی به دولت لهستان وارد کرد اما اتفاقی که طی هفته های اخیر افشا شده، این حادثه را تحت الشعاع قرار داده است چراکه مشخص شده چهار سرباز وظيفه روس كارتهاي بانكي يكي از قربانيان این حادثه را سرقت کرده اند.



كميته تحقيق روسيه درباره این حادثه با صدور بيانيه اي اعلام كرد که بخش نظامي اين كميته مدارك و اسناد كافي بر ضد اين چهار سرباز وظيفه گردآوري و پرونده آنها را به دادگاه ارسال كرده است. اين چهار نفر جزو سربازاني بودند كه محل حادثه سقوط هواپيماي لخ كاژينسكي را محاصره كرده بودند و محافظت از آنجا را بر عهده داشتند.

بر اساس اعلام كميته تحقيق روسيه اين افراد چندين كارت بانكي متعلق به آندری پریززنیچ رییس كميته نظارت بر اماكن يادبود ملي لهستان را كه در اين حادثه جان باخت ربوده و در مجموع 60 هزار روبل معادل 1600 يورو از حسابهاي او خارج كرده بودند.

اين چهار نفر احتمال دارد حداكثر به شش سال زندان محكوم شوند اما ارتش تاکید کرده با هرکس که وجهه ارتش روسیه را مخدوش کند، برخورد جدی خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار