محمود زهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس، و از اعضاي دفتر سياسي اين جنبش در واکنش به اظهارات اخير رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، هدف اساسي محمود عباس را از سرگيري مذاکرات با رژيم صهيونيستي دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي مصر(منا) ؛زهار در غزه سخن مي گفت افزود:‌ محمود عباس تهديد کرد در صورت تداوم سياست هاي اسرائيل، تشکيلات خودگردان را منحل مي کند، واقعيت اين است که انحلال تشکيلات خودگردان از اختيارات او نيست بلکه از اختيارات مردم فلسطين است ضمن اينکه او نبايد بدون مطالعه و بررسي از طرحي به طرح ديگر بپرد چرا که تصميم گيري در مسائل ملي بايد با مشورت همه طرف هاي فلسطيني باشد.

وي افزود:‌ تشکيلات خودگردان از نهادهايي است که همه مردم فلسطين در آن سهيمند، البته اين هشدار به اين معني نيست که ما چشم به رياست تشکيلات خودگردان داريم اما حرف ما اين است که زمان طرح چنين تهديدي پس از سنجش تمامي امور است . وي با تاکيد بر اينکه خودداري اسرائيل از گفتگو سبب شده است تا محمود عباس به اين حربه ها متوسل شود، افزود:‌ او قبلا نيز تهديد کرده بود اگر شهرک سازي متوقف نشود وارد مذاکره نمي شود اما پس از مدتي پذيرفت تا با ساده ترين شروط وارد گفتگو شود.

زهار درباره شرايط براي تحقق آشتي ملي فلسطين پس از موافقت حماس با برگزاري مراسم سالگرد تاسيس جنبش فتح  در نوار غزه و آزادي برخي از اعضاي فتح از بازداشتگاههاي حماس، گفت:‌سرنوشت ‌آشتي ملي به اجرايي شدن توافقات پيشين وابسته است و حماس در اين زمينه گام هاي مثبتي برداشت در نتيجه اميدواريم تشکيلات خودگردان و جنبش فتح هم گام هاي متقابلي بردارند . هنوز برخي توافقات پيشين عملي نشده است که پايان دادن به بازداشت ها و پيگرد اعضاي حماس در کرانه باختري ، احترام به آزادي ها و باز گرداندن اموال توقيف شده آنان  بخشي از اين توافقات است .
برچسب ها: زهار ، عباس ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار