جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها روند صعودی در برنامه پنجم داشته و پیش بینی می شود شاهد جذب 12 هزار نفری در دانشگاه آزاد باشيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛رضا عامری، سرپرست نظارت و ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید بگویم که جذب اعضای هیئت علمی در برنامه پنجم توسعه روند کاملاً صعودی داشته چنانچه در برنامه سوم توسعه تعداد ردیف های استخدام در برنامه 2 هزار و 250 مورد افزایش یافته و 3 هزار ردیف مازاد به آن اختصاص یافته و 5 هزار و 250 شماره مستخدم در بین دانشگاه ها توزیع شده است.

وی افزود: به طور کلی در سال 89‌، 6 هزار و 472 مورد به طور قطعی به جذب اعضای هیئت علمی اضافه شده اند و در ابتدای سال 91 تا آذرماه جهش جذب هیئت علمی به 3 هزار و 864 مورد در طول سال رسیده یعنی به 90 درصد برنامه ظرفیت چهارم رسیده ایم.

عامری تصریح کرد: نحوه جذب و شرایط و ضوابط شرکت در جذب اعضای هیئت علمی به دانشگاه ها اعلام شده است و افراد می توانند با رعایت آن ضوابط و شرایط در مرحله جذب اعضای هیئت علمی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: اخیراً فراخوانی در مهرماه در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها صورت گرفته که این تعداد را هنوز به حساب نیاورده ایم.

وی در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: براساس ضرورت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در طرح آمایش 12 هزار نفر پیش بینی شده که البته این دانشگاه فراخوانی در آذرماه ارائه می دهد که یک حرکت کلی در جذب اعضای هیئت علمی به شمار می آید.

عامری در ادامه در خصوص بورس جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار داشت: در کل برنامه چهارم 10 هزار و 602 بورس جذب اعضای هیئت علمی بین دانشگاه ها توزیع شده و در 6 ماه اول سال 91 تاکنون 7 هزار و 800 سهمیه بورس داخل اختصاص داده شده که 80 درصد ظرفیت کل برنامه چهارم مجوز داده شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص طرح سربازی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و استخدام آن در برنامه چهارم، هزار و 890 نفر و در برنامه پنجم توسعه تاکنون 600 نفر ثبت نام کرده اند که امسال با توجه به ظرفیت به 11 هزار نفر می رسیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار