رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش گفت: باتوجه به اسناد بالادستی سرانه آموزشی در سال به ازای هر دانش‌آموز ۸/۳۹ است.

خان محمدی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش گفت: شاخص ما برای رسیدن به سرانه آموزشی آن چیزی است که در سند تحول مشخص شده و در سند زیر نظام و تجهیزات بیان شده است. ۸/۳۹ مترمربع، سرانه‌ای است که به ازای هر دانش آموز برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده، اما این سرانه در حال حاضر ۵/۲۸ است. 

او افزود: اویل انقلاب سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز ۱/۵ متر مربع بوده که در این مدت رشد ۳۰ الی ۴۰ درصدی جمعیت دانش آموزی را داشته‌ایم. چالش جمعیت دانش آموزی در این سرانه‌ها بسیار موثر است.

او ادامه داد : جابجایی جمعیتی، ترکیب جمعیتی و تغییرات آن یکی از عوامل مداخله‌گری مانند مهاجرت، خشکسالی و فضای کاری در حاشیه شهر‌ها بوده که ساخت و ساز را دچار مشکل کرده است و ما نسبت به آن باید واکنش نشان دهیم.

وی گفت: سرانه آموزشی آبان بروز رسانی خواهد شد. در ۷۲۰ منطقه کشور حدود ۲۶۰ منطقه زیر میانگین سرانه آموزشی قرار دارند. ما برای اینکه به سرانه بالادستی و برنامه هفتم برسیم درمجموع باید ۱۴ متر مربع مدرسه ساخته شود که یک میلیون کلاس می‌شود اما در حال حاضر۶/۱ متر مربع بوده است.

رئیس نوسازی و تجهیز آموزش و پرورش اظهار کرد: ما برای بحث مشارکت پذیری و جریان تربیتی که دانش آموز نسبت به مدرسه خود احساس تکلیف کند. برای مثال رنگ، رویه و کفه و تجهیزاتی که برای نوسازی مدارس نیاز است را در اختیار مدارس قرار دادیم تا به کمک خود دانش آموزان و خانواده‌های خود جوش به صورت جهادی آنها مدارس را تامین و باز سازی کنند. بسیج دانش آموزی و دانشجویی و بسیج طلاب نقش پر رنگی در این حوزه داشته اند.

او بیان کرد: همه مسئولانی که توانایی کمک به مدارس را دارند طی یک ماه که ما تمهیداتی را فراهم کرده‌ایم دست به دست ما بدهند تا بتوانیم تا بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید مدارس زیادی را نوسازی کنیم. مدرسه کانون توجه تمامی اقشار جامعه اعم از هیات امنای مساجد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار