دادستان مصر از وزیر دادگستری این کشور خواست قاضی را برای تحقیق در مورد اتهامات علیه سران جبهه نجات ملی تعیین کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، طلعت عبدالله دادستان مصر، محمد البرادعی، عمرو موسی و حمدین صباحی سران جبهه نجات ملی این کشور را به تشویق برای سرنگونی نظام حاکم متهم کرد.
یک منبع قضایی مصر اعلام کرد این شکایت در پی دعوت سران جبهه نجات ملی به تظاهرات علیه قانون اساسی این کشور مطرح شده است.
سخنگوی دادستانی کل مصر گفت طلعت عبدالله ، دادستان کل این کشور پرونده ای در مورد شخصیت های برجسته مخالفان که به « خیانت بزرگ » متهم شده اند ، به وزارت دادگستری ارائه کرده است و دستور داده یک بازپرس به منظور انجام تحقیقات لازم تعیین شود.
اوایل دسامبر ، دادستانی شکایتی دریافت کرد که سران احزاب لیبرال ، محمد البرادعی ، رئیس حزب الدستور ، عمرو موسی ، رئیس حزب المؤتمر ، سید البداوی ، رئیس حزب الوفد و حمدین صباحی ، رئیس حزب جریان مردمی به توطئه کودتا و خیانت متهم شدند.
براساس این سند ، آنها ائتلاف جبهه نجات ملی را تشکیل دادند و مردم مصر را به براندازی قدرت حاکم دعوت می کردند و مردم را به اقدامات اعتراضی و تظاهرات علیه محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر تحریک می کردند.
جبهه نجات ملی چهارشنبه گذشته قانون اساسی جدید مصر را که در همه پرسی تأیید شد ، رد کرد و وعده داد برای لغو آن هر گونه راه مسالمت آمیزی به کار بندد.

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار