اخیرا حضور عناصر جبهه النصره وابسته به القاعده در طرابلس در شمال لبنان افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه شبکه تلویزیونی سوریه در گزارش ، بر کسی پوشیده نیست که طرابلس در شمال لبنان که در مجاورت مرزهای سوریه قرار گفته است یکی از مهمترین پایگاه های جبهه تروریستی النصره وابسته به القاعده به شمار می رود و شریانی اساسی است که تروریست های داخل سوریه را با هماهنگی و حمایت آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس برای تضعیف سوریه تغذیه می کند.

در ادامه گزارش آمده است: جان عزیز در مقاله ای در پایگاه مونیتور به افزایش قابل توجه عناصر جبهه النصره در طرابلس اشاره کرد و افزود این عناصر با عناصر تروریستی در سوریه ارتباطی تنگاتنگ دارند. نویسنده با توجه به اختلافی که در گفتمان مقامات سیاسی لبنانی و سازمان های امنیتی این کشور درباره حضور عناصر القاعده در خاک لبنان وجود دارد، می افزاید تحقیقاتی که سازمان های امنیتی انجام داده اند نشان می دهد آخرین بیانیه جبهه تروریستی النصره از شمال لبنان صادر شده است زیرا بررسی آدرس پست الکترونیک مسئول انتشار این بیانیه در اینترنت نشان می دهد از طرابلس ارسال شده است.

 حضور تروریست های القاعده در شمال لبنان و تبدیل آنجا به مخفیگاه سری خود نکته تازه ای نیست بلکه به دهه پایانی قرن گذشته بر می گردد و خبرهای منتشر شده در روزنامه الاخبار لبنان نیز که از دست داشتن عقاب صقر در همکاری با جبهه تروریستی النصره سخن می گوید مهر تاییدی بر این مسئله است.

این در حالیست که موسسه استراتفورد نیز چند ماه پیش اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان دهنده دست داشتن جریان المستقبل در حمایت از تروریست های تکفیری و هماهنگی با آنان برای جنگ در سوریه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار