با ايجاد هماهنگي و اتحاد و نيز تقويت توليد داخلي مي توان کود اوره را به قيمت مناسب در اختيار مصرف کنندگان قرار داد.

عبدالحسين بيات معاون وزير نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: شرکت ملي پتروشيمي تنوع توليد محصولات را در برنامه کاري خود قرار داده و اين تنوع توليد را براي بدست آوردن بازارهاي جهاني و داخلي انجام مي دهد تا جاييکه با رويکرد برنامه ريزي و سازماندهي  شده توانسته به ميزان مورد نياز جوابگوي بخش داخلي باشد.

وي تصريح کرد: شرکت پتروشيمي همين مدل تنوع توليد را  با وزارت جهاد کشاورزي در سرلوحه کاري خود قرار دهد.

بيات تاکيد کرد: در حال حاضر پتروشيمي کود اوره را به قيمت 17 هزار و 500 تومان توليد مي کند و با هزينه حمل و نقل25 هزار تومان مي شود اما متاسفانه وزارت جهاد کشاورزي کود اوره را با قيمت بيشتر در اختيار کشاورزان قرار مي دهد.
معاون وزير نفت اظهار داشت: از وزارت جهاد کشاورزي گله مند هستيم چرا اين محصول را با قيمت مناسب در اختيار کشاورز قرار نمي گيرد بايد به اين موضوع پرداخته شود.
بيات تصريح کرد: واحدهای پتروشیمی نیز همگام با تامین نیاز داخل، به تولید می پردازند و محصولات تولید شده مازاد نیاز داخل صادر می شود، به طوري كه نظم مناسبی بر بازار کود اوره حاکم است و وضعیت مطلوبی در واحدهای پتروشیمی تولیدکننده این محصول وجود دارد.
گفتني است، جهاد کشاورزی، نیاز کشور به کود اوره را حدود 2 میلیون تن در سال اعلام کرده و مذاکره های لازم برای صادرات مازاد کود اوره تولیدی انجام شده است که مجوزهای مورد نظر، با هماهنگی نهادهای ذیربط، به واحدهای متقاضی برای صدور  این محصول داده خواهد شد.
پتروشیمی پردیس، به عنوان یکی از بزر گترین واحدهای تولید کود اوره جهان، سالانه 2/ 4 میلیون تن از این محصول تولید می کند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار