عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي توسعه گردشگري سلامت بايد امكانات و ظرفيت‌هاي پزشكي و درماني تبليغ شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ايرج عبدي با بیان این مطلب افزود: كشورهاي اسلامي بايد با مذاكره در رفت و آمد بين كشورهاي خود به يك جمع‌بندي برسند و ارتباطات بين كشورهاي اسلامي اصلاح شده تا ورود به اين كشورها تسهيل شود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد ارتباطات در كشورهاي اسلامي قانون‌مند شود كه اين امر در توسعه گردشگري موثر است.

عبدي خاطرنشان كرد: براي توسعه گردشگري سلامت بايد امكانات و ظرفيت‌هاي پزشكي و درماني تبليغ شود؛ تا بدين صورت مردم ساير كشورها با آشنايي از تجهيزات پزشكي جهت درمان خود به ايران ترغيب شوند.

وي يادآور شد: برگزاري كنفرانس‌هاي مختلف در ارتباط با اين موضوعات براي جذب گردشگران سلامت موثر است و سبب مي‌شود تا منابع و اعتبارات به جاي سرازير شدن به كشورهاي اروپايي در كشورهاي اسلامي ريخته شود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اذعان كرد: ايران اسلامي از نظر وجود متخصصان و تجهيزات پزشكي در سطح بالايي قرار دارد و به راحتي مي‌تواند نيازهاي بهداشتي و درماني جامعه را پوشش دهد كه اين دانش كشور بايد به يك سخت‌افزار تبديل شود تا از خدمات آن بهتر بهره‌مند شويم.

عبدي افزود: برخي از كشورها 70 درصد درآمد خود را از طريق جذب گردشگر دارند بنابراين يكي از راه‌هاي درآمدزايي براي كشور حضور گردشگر سلامت است كه حضور او همراه با ارزآوري است و اين ارز در اقتصاد كشور نقش بسيار مهمي را بازي مي‌كند.

وي تاكيد كرد: دولت با شناسايي ظرفيت‌هاي گردشگري سلامت مي‌تواند آنها را با طرح يا لايحه به مجلس شوراي اسلامي براي تبديل شدن به قانون ارائه دهد؛ و مجلس شوراي اسلامي نيز از طريق نشست‌هاي مجالس اسلامي مي‌تواند ارتباطات را تقويت كرده و سبب تسهيل اين موضوع شود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: منطقه خراسان داراي ظرفيت‌هاي بالايي براي جذب گردشگران است و وجود بيمارستان‌رضوي در اين منطقه با توجه به تجهيزات خوب درماني سبب جذب گردشگران سلامت مي‌شود.

عبدي يادآور شد: بيمارستان‌رضوي با برگزاري كنفرانس و كنگره‌هاي علمي مي‌تواند در شناختن كشور در امر تجهيزات پزشكي به ساير كشورها موثر و فتح‌البابي براي ساير بيمارستان‌ها نيز باشد.


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.