رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تامین آب شش هزار هكتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در دستور كار این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خیرنگاران تبریز، محمدیان اظهاركرد: وسعت اراضی پایاب سد خداآفرین حدود 30هزار هكتار است كه در فاز اول شش هزار هكتار از آن زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پروژه احداث شبكه آبیاری زیرفشار اراضی پایاب سد خداآفرین در دست اجراست كه امیدوارم با نهایی شدن آن بخش كشارورزی این منطقه متحول شود.

محمدیان افزود : با زیركشت رفتن پایاب سد خداآفرین، این شهرستان به نگین كشاورزی آذربایجان شرقی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: توانمندی ها و ظرفیت های خداآفرین در توسعه بیش از پیش بخش كشاورزی قابل چشم پوشی نیست و باید اذعان كرد كه این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب آب و هوایی، مهمترین شهرستان استان در تولید محصولات كشاورزی محسوب می شود.

رییس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی اجرای این طرح عظیم و كم سابقه در كشور اظهاركرد: در حالی كه به طور متوسط در هر دو هكتار زمین كشاورزی برای یك نفر اشتغال زایی می‌شود، این پروژه در دوران اجرا برای حدود یك هزار نفر و در زمان بهره برداری نیز برای 15 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌ كند.

وی ساماندهی وضعیت عشایر و روستاییان محروم منطقه را از مهم ترین دستاوردهای این طرح عنوان كرد و گفت: با اجرای شبكه آبیاری خداآفرین و توسعه بخش كشاورزی منطقه، سه هزار و 400 خانوار عشایری ارسباران ساماندهی شده و در اراضی خود مقیم خواهند شد.

هدف از احداث این سد مخزنی، ذخیره سازی آب و كنترل سیلاب های رودخانه مرزی ارس برای آبیاری 49 هزار هكتار از اراضی پایین دست در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل است./ع

برچسب ها: تامین ، هکتار ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.