شناگر سابق تیم ملی گفت: یکی از نقاط ضعف رقابت های لیگ برتر شنا مدیریت اشتباه است که باعث افت این مسابقات نسبت به گذشته شده است.

محمد علیرضایی  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین مرحله رقابت های شنای باشگاه های کشور با حضور 6 تیم به میزبانی تهران برگزار شد و به دلیل مصدومیت نتوانستم در این رقابت ها حضور پیدا کنم که البته برگزاری این رقابت ها به این شکل نیز کمکی به شناگران نمی کند چرا که تنها 3 تیم برتر این مسابقات از شرایط خوبی برخوردارند و حضور سایر تیم ها تنها به منزله افزایش سطح کمی بازی ها است و همین امر باعث شد تا کیفیت لیگ کاهش پیدا کند.
 
شناگر سابق تیم ملی کشورمان افزود: برگزاری رقابت های باشگاهها با حضور 6 تیم، کمکی به این رشته نمی کند و در صورتیکه مسئولان به دنبال تقویت باشگاهها و حضور پررنگ شناگران هستند باید با مسابقات مختلفی را در طول سال برگزار کنند تا از این طریق شناگران بتوانند خود را محک بزنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان لیگ به دنبال افزایش سطح کیفی مسابقات نیستند و حضور چند تیم نه چندان قدرتمند در این رقابت ها باعث شده تا این بازی ها در سطح خوبی برگزار نشود که به اعتقاد من برگزاری این بازی ها به این نحوه به دلیل مدیریت اشتباه در فدراسیون است، مسئولان فدراسیون باید با رایزنی های خود شرایطی را فراهم کنند که حمایت کنند های مالی در این رشته سرمایه گذاری کنند و این در حالی است که ضعف مدیریتی در فدراسیون باعث شده تا هر سال شاهد افت بیشتر مسابقات باشیم.
 
علیرضایی خاطرنشان کرد: همچنین از طرف دیگر به غیر از 3 تیم صدر جدولی سایر باشگا هها دستمزدی را به شناگران پرداخت نمی کنند و همین امر باعث می شود تا ورزشکار از انگیزه کافی برخودار نباشد و با این شرایط قرار است این رقابت ها طی 3 مرحله دیگر برگزار شود که به اعتقاد من سودی برای شناگران نخواهد داشت، در صورتیکه مسئولان همچنان بخواهند دست روی دست بگذارند شناگران بروی زمین می مانند و این مسابقات تنها حکم یک ویترین را دارد که سودی برای هیچ کس ندارد.
 
وی در خصوص رکورد های شناگران در این رقابت ها اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در این رشته وجود دارد شناگران در مسابقات باشگاهی عملکرد چندان قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشتند و همچنین زمان های ثبت شده در این رقابت ها نشان می دهد که شناگران کشورمان فاصله زیادی با رکوردهای قابل قبول دارند.
 
شناگر سابق تيم ملي گفت: در حالیکه هم اکنون به دلیل شرایط حاکم در کشور هزینه ها چند برابر شده است هر سال مبلغ قرارداد شناگران نیز کاهش می یابد وهمین امر باعث می شود تا انگیزه کافی برای ارتقاء رکوردها باقی نماند و متاسفانه شناگران از این بابت بسیار ضربه می بینند و با توجه به اینکه از طرف دیگر شناگران ملی پوش نیز از سوی تیم ملی حمایت نمی شوند نباید از آنها انتظار رکوردزنی را داشت.
 
*برخی از شناگران برای رضای خدا مسابقه می دهند
 
ملی پوش سابق شنا یاد آور شد: 3 سال پیش بنده برای حضور در رقابت های لیگ برتر در حدود 30 میلیون تومان با باشگاه خود قرارداد بستم و این در حالی است که هم اکنون بستن یک همچین قراردادی در این رقابت ها امکان پذیر نیست و بیشترین مبلغ پرداختی به شناگران در حدود 7 الی 8 میلیون تومان است و برخی از شناگران نیز به دلیل کم لطفی باشگا هها برای رضای خدا شنا می کنند.
 
وی افزود: در صورتیکه مسئولان بخواهند شناگران را حفظ کنند باید انگیزه مالی را در آنها تقویت کنند در غیر این صورت نمی توان به زور شناگران را حفظ کرد، با حمایت مالی از شناگران باید در بین آنها ایجاد انگیزه کرد اما با شرایط فعلی فضای رقابتی نیز از بین رفته است و
تاکنون در خصوص حضور در مسابقات لیگ تصمیم گیری نکردم.

*شنا در حال نابودی است

عليرضايي تصریح کرد: پیش از این مربیان خارجی خوبی در تیم های ملی واترپلو و شنا حضور داشتند که به دلایلی با آنها قطع همکاری شد و این در حالی است که در زمان به خدمت گرفتن این مربیان مسئولان فدراسیون اعتقاد زیادی به آنها داشتند و این مربیان با حضور در رقابت های المپیک بهترین جایگا هها را بدست آوردند اما به دلایلی فدراسیونی ها مربیان خارجی را اخراج کرد، در صورتیکه یورگ آلمانی در تیم ملی حضور داشت در حال حاضر شرایط بهتری در تیم ملی حاکم بود اما با ادامه این روند و عدم حمایت از این رشته باعث نابودی شنا می شود.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه هیچ کس به فکر این رشته نیست و مشکلات شنا پیگیری نمی شود، همچنین از طرف دیگر شناگران ملی پوش برای حضور در اردو های آماده سازی از جیب هزینه می کنند و هیچ حمایتی از آنها نمی شود و به نظر می رسد این رشته برای هیچ کس اهمیتی ندارد.

*سرماخوردگی شناگران را جدی بگیرید
 
شناگر تيم ملي کشورمان در خصوص مشکلات پیش آمده برای شناگران در استخر آزادی تهران اظهار داشت: از سال 1379 مشکلات گرمایشی در استخر آزادی وجود داشت و در حال حاضر نیز این مشکلات به قوت خود باقی است، البته این مشکل و در زمان برگزاری رقابت های کشورهای اسلامی برطرف شد اما پس از آن بار دیگر دستگاه گرمایشی استخر خراب شد و هیچ گامی برای برطرف کردن این مشکل برداشته نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: سرمای استخر آزادی باعث می شود تا شناگران سرما بخورند و با توجه به اینکه این بیماری به شدت برای شناگران بد و مضر است مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند و به فکر برطرف کردن این مشکل باشند./با
 
 
برچسب ها: شنا ، شیرجه ، واترپلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار