بازار جشنواره فیلم فجر می تواند به سینمای ایران کمک کند، به شرط اینکه با استاندارهای جهانی همخوانی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بين المللي فیلم فجر؛ مصطفی آل احمد کارگردان سینما و مستند ساز با بیان مطلب فوق در ادامه بیان داشت: اگر سینمای ایران بتواند از سیاست زدگی دور شود به نفع همه خصوصا سینماست. جشنواره فجر هم به عنوان یک جشنواره فیلم خوب است که از سیاست زدگی دور شود و تنها به مباحث سینمایی بپردازد. متاسفانه در سال های اخیر سینمای ایران بسیار سیاست زده شده است و این اتفاق به کلیت سینما لطمات فراوانی زده است.
این کارگردان سینما با اشاره به اهمیت جشنواره فجر در سینمای ایران بیان داشت: مطمئنا در شرایط حاضر و با توجه به اختلافاتی که در سینما پیش آمده است جشنواره فجر می تواند بسیار کمک کند و می تواند پایانی بر این اختلافات باشد. در صورتی که جشنواره فجر از این فضای سیاست زده دور شود.
وی افزود: باید در جشنواره فجر این شرایط فراهم شود که هر کس با هر گرایش سیاسی و با هر دیدگاهی بتواند به بیان دیدگاه هایش بپردازد، در این صورت است که می توان به حل مشکلات سینما امیدوار بود.
کارگردان فیلم پوسته با اشاره به سیاسی شدن بسیاری از جشنواره های جهان گفت: متاسفانه در چند سال اخیر بسیاری از جشنواره های جهان با مشکل سیاسی شدن روبرو هستند و این اتفاق به سینمای ما هم رخنه کرده است امیدوارم که همه متوجه این باشند که سینما باید بیانگر مسائل اجتماعی و انسانی باشد و به بیان قصه بپردازد و سیاست سینما را خراب می کند.
مصطفی آل احمد که سابقه طراحی صحنه در سینما را هم دارد در خصوص پخش دیجیتالی فیلم ها در جشنواره اظهار تردید کرد و بیان داشت: سال پیش در بخش مستند شاهد پخش دیجیتالی بودیم که البته پخش ویدئویی بود نه دیجیتالی و متاسفانه به کیفیت فیلم ها لطمه وارد شده بود.
وی افزود: پخش فیلم ها به شکل دیجیتالی که پارسال شاهد بودیم به کیفیت آنها صدمه می زند و این به فیلمساز لطمه می زند. اگر پخش دیجیتال اصولی باشد و بر اساس متد جهانی باشد با آن مشکلی وجود ندارد اما بعید به نظر می رسد که این اتفاق امسال واقعا بیافتد.
وی برگزاری جشنواره فجر در شهرستان ها را اقدام مثبتی ارزیابی کرد و بیان داشت: پخش فیلم ها در شهرستان ها اقدام بسیار خوبی است و می تواند به فیلم ها کمک کند. هر اقدامی که تمرکز را از تهران کمتر کند و باعث شود که امکانات معطوف به شهرستان ها شود خوب است و امیدوارم که نمایش فیلم ها گسترده تر در شهرستان ها صورت پذیرد.
این فیلمساز با بی اهمیت دانستن کمیت در سینما اظهار داشت: برای سینما کیفیت در درجه اول اهمیت است و کمیت اهمیت چندانی ندارد. ساخت یک فیلم نیاز به سرمایه فراوانی دارد و کار سختی است و بنابراین بسیار مهم است که چه کسانی فیلم می سازند و آیا در این فیلم ها اصول اولیه کارگردانی و فیلمسازی رعایت می شود.
وی افزود: مهم این نیست که چند فیلم در جشنواره حضور دارند بلکه بیش از آن مهم این است که چه تعداد از فیلم های شرکت کننده ساختار درست فیلمسازی را رعایت کرده اند و تا چه اندازه به سطح کیفی جشنواره کمک کرده اند. چون این روزها خیلی از سازمان ها فیلم سینمایی تولید می کنند از تلویزیون گرفته تا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حوزه هنری و ... همگی فیلم می سازند، امیدوارم که این همه فیلم ساخته شده، کیفیت هم داشته باشند./ي2

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار