استان زنجان در حال حاضر دارای بیش از 450 هزار تن فضای استاندارد گندم است که سهم دولت قریب به 110 هزار تن بوده و 340 هزار تن دیگر متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان: سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به بزرگترین سیلوی بتنی بخش خصوصی در حال احداث اشاره کرد وگفت: این سیلو با ظرفیت 100 هزار تن فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ورود آن به چرخه ذخیره سازی این محصول استراتژیک، فضای ذخیره‌ای گندم استان به 568 هزار تن می‌رسد که این میزان 3 برابر مصرف گندم استان و دو برابر بیشترین میزان خرید و ذخیره گندم در طول تاریخ استان است.

منصوری افزود: قریب به 11 هزار تن گندم از کشاورزان زنجان طی امسال خرید و در سیلوهای گندم ذخیره سازی شده است و باید تاکید کرد فضای ذخیره‌ای گندم در استان زنجان سه برابر میزان مصرف سالیانه گندم استان است.

وی به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده تاکید کرد وادامه داد: متوسط درصد افت غیر مفید گندم‌های خریداری شده 1.1 و درصد افت مفید آن1.3 و میزان درصد سن زدگی1.2 بوده که از وضعیت کیفی مطلوبی برخوردار هستند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان با تاکید بر اینکه اولویت خرید گندم طی امسال با بخش خصوصی و تعاونی بود،خاطر نشان کرد: کارخانجات آرد سازی و بخش صنف و صنعت در استان ،با منابع داخلی خود اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز استان نموده و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بنا بر سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم، گندم‌های خریداری نشده را به قیمت تضمینی خرید و ذخیره سازی کرده است./ب



برچسب ها: گندم ، ذخیره ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.