مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طبق تفاهمات صورت گرفته با اداره ثبت استان تمام موقوفه های استان به ثبت رسیده و بر آنها سند صادر شده است.

حجت‌الاسلام حسین اژدری مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اداره ثبت و اسناد استان همکاری بسیار خوبی با اوقاف برای به ثبت رساندن موقوفات انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به پیاده‌سازی سامانه GIS برای موقوفات ادامه داد: این سامانه سبب می‌شود تا زمینه مناسبی برای حفظ موقوفات ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: نوع کاربری، موقعیت جغرافیایی و ارزش زمین یا مکان موقوفه به راحتی در این سامانه قابل دسترسی و مشخص بوده است.

وی در ادامه به دیدار خود با مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان، ادامه داد: در این دیدار قرار بر این شد تا تمام موقوفات سنددار شود.

اژدری با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار سال است که موقوفات انجام شده است، گفت: در حال حاضر این موقوفات به ما رسیده و وظیفه ثبت و حفظ موقوفه به عهده ما است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف با جدیت دنبال احیای موقوفات است، بیان داشت: برای این مهم اقدامات مختلفی توسط سازمان اوقاف انجام شده که واگذاری کارگروه صنعت، تجارت و معدن موقوفات کشور به استان اصفهان، از جمله این اقدامات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: طبق تفاهمی که با اداره ثبت استان داشتیم قرار بر این شد که تمام موقوفه‌های استان را به ثبت برسانیم./ز

برچسب ها: اوقاف ، موقوفه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار