به گزارش
خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ درست است که بسیاری از ما بخش عمده ای از ساعات روز را در محل کار می گذرانیم، اما این دلیل موجهی برای اینکه در محل کار هر کاری دوست داشتیم انجام دهیم نیست.
محل کار هم مثل هر جای دیگر قوانین و الزام های خاص خود را دارد و با رعایت آنها و مرتکب نشدن اشتباهاتی که ما در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم، می توانید کاری کنید که محل کار هم مثل خانه برایتان آرامش و امنیت بیاورد.
1 - انگشت زدن روی میز، وقتی دارید به چیزی فکر می کنیداین درست که در حال فکر کردن هستید و موضوعی که فکرتان را مشغول خود کرده از نظر خودتان اهمیت بالایی دارد، اما این انصاف نیست که به خاطر فکر کردن خودتان اعصاب همکارانتان را بهم بریزید و حواسشان را پرت کنید.
2 - بالا بردن صدا بیش از اندازه معمول در هنگام صحبت با تلفنبهترین راه برای اینکه مکالمه تلفنی شما مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند این است که وقتی تلفنتان زنگ می خورد به جایی بروید که کسی نباشد و در صورتی که امکانش نیست، دست کم آرام صحبت کنید و حواستان جمع باشد که صدایتان بیش از حد معمول بلند نشود.
3 - استفاده زیاد از عطر یا استفاده از عطر با بوی تندبعضی ها فکر می کنند وظیفه خوشبو کردن محل کار را به عهده دارند.همین ذهنیت باعث می شود شیشه عطر را روی خودشان خالی کنند، غافل از اینکه این کار تنها بینی همکاران را می آزارد.
5 - هنگام تایپ، روی صفحه کلید کوبیدنهمکاران شما مجبور نیستند به سکوت محل کار به نوای نه چندان دلنشین تایپ کردن شما گوش دهند.
6 - وقتی زمان اختصاص یافته به استراحت از زمان نشستن و کار کردن پشت میز بیشتر می شودوقت استراحت، نهار، نماز و به طور کلی سایر فعالیت هایی که در محل کار مجاز به شمار می آید، هم حد و حسابی دارد. از حد خود که بگذرد، گذشته از اینکه همکارانتان را عصبی می کند، می تواند رئیستان را هم از دست شما خسته کند و حتی ممکن است کار به اخراج هم بکشد.
7 - بعضی ها خیلی اصرار به مریض نشان دادن خود دارندبرخی هم هستند که همواره می خواهند به دیگران ثابت کنند حال و روز خوشی ندارند و از مشکلات روحی یا جسمی رنج می برند، در حالیکه واقعیت شان این نیست. این مدل افراد تنها باعث بی حوصلگی همکاران خود می شوند.
8 - گذاشتن آهنگ های اعصاب خرد کن روی زنگ موبایلاگر موبایتان را سایلنت نمی کنید، دست کم از آهنگ های اعصاب خورد کن هم برای زنگ آن استفاده نکنید. همکاران شما شاید در ظاهر اعتراضی در این رابطه نداشته باشند، اما قطعا از شنیدن صدای گوش خراش زنگ موبایل شما، دل خوشی هم ندارند.
9 - بعضی ها درک درستی از فضای شخصی و رعایت آن ندارندبرای برخی کارمندان هم انگار همه اتاق کم است؛ بدین معنا که هر چیزی را هر جایی دلشان بخواهد می گذارند و به حریم شخصی خود پایبند نیستند.
منبع :پرشين وي