معاون پژوهش وفناوري وزير علوم:

تأسیس 20 هزار شرکت دانش بنیان در 4 سال آینده

دكتر محمد مهدي نژاد گفت: با فعال شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امیدواریم در 4 سال آینده 20 هزار شرکت دانش بنیان تأسیس شود.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم در مراسم افتتاحيه اين جشنواره دكتر مهدی‌نژاد با بيان اينكه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده و چند گام تا اجرای آن باقی مانده است  اظهار داشت : پس از اجرای این قانون باید تا 4 سال آینده 20 هزار شرکت دانش بنیان تأسیس کنیم.
 
وی از بیمه طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: بحث‌هایی برای بیمه طرح‌های پژوهشی مطرح است که تا پایان این هفته به نتیجه می‌رسد.

دكتر مهدی‌نژاد سرعت تحقیقات را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: ملتی که می‌خواهد خودکفا شود، باید در تحقیقات سرعت داشته و بر علم و فناوری تکیه کند. زیرا تکیه بر نفس، کشورها را به روزگار سیاه می‌نشاند.

وي دانشجوها ، دانشگاه ها و مراكز اموزش عالی را مهمترین ارکان در خودکفایی کشور دانست و گفت: بحث ما بحث آینده است و ما باید خود را متناسب با آینده تجهیز کنیم که برای این امر هر دانشگاهی نقش خاص خود را دارد و باید بر اساس شاخص ماموریت‌ها خود را ارزیابی کند.

معاون پژوهش وفناوري وزير علوم اظهار داشت:‌ نظام هدایتی کشور ما با یک نگاه جامع نگر بهترین ماموریت‌ها را برای کشور تأیید می‌کند و بر این اساس کارهای زیادی در وزارت علوم صورت گرفته است که تدوین 38 طرح کلان ملی در سال گذشته، برنامه‌ریزی برای ایجاد دکترای پژوهش محور در دانشگاه‌ها، حمایت از بخش خصوصی در پژوهش و راه‌اندازی پژوهشگاه‌های دانشجویی از این اقدامات است. /ع2

برچسب ها: دانش بنیان ، فناوری ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار