اصفهان/

حمایت مركز تحقیقات كشاورزی اصفهان، از شرکتهای دانش بنیان

رئیس مركز تحقیقات كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان گفت: این مرکز حمایت از شرکتهای دانش بنیان را در رأس امور خود قرارداده است.

'مرتضی خان احمدی'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  اظهار داشت: درهمین خصوص مركز تحقیقات كشاورزی اصفهان آزمایشگاه، زمین، آب و برق مورد نیاز برای تولید 'ورمی كمپوست' را در اختیار یك شركت دانش بنیان گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه ورمی كمپوست متشكل از ورمی (كرم خاكی) و كمپوست (كود آلی) به معنای نوعی كود آلی است كه از فعالیت كرم خاكی حاصل می‌شود خاطر نشان كرد: این گونه فعالیت های تحقیقاتی زیر نظارت كارشناسان بخش آب و خاك مركز تحقیقات كشاورزی اصفهان انجام می شود و تولید ورمی كمپوست هم اشتغالزاست و هم مصرف كودهای شیمیایی را كاهش می دهد.

خان احمدی درباره برنامه های مهم دیگر مركز تحقیقات كشاورزی اصفهان در سال جاری به همكاری با بخش اجرا در تولید محصولات گواهی شده اشاره كرد.

وی افزود: تولید محصولات ویژه و گواهی شده با مانده مجاز سم یا كود، اولویت كاری این مركز در سال جاری است و بر همین اساس در سال زارعی ۹۰-۹۱، در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هكتار از باغ‌ها و گلخانه های‌ استان اصفهان محصول گواهی شده تحت مدیریت IPM تولید می شود.

به گفته رئیس مركز تحقیقات كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان اراضی دو هزار هكتار باغ سیب، دو هزار هكتار باغ انار و ۶۰۰ هكتار گلخانه ‌را شامل می‌شود.

خان احمدی درپایان اظهار داشت: این مرکز درنظر دارد با شرکت اعضای هیئت علمی ماکز تحقیقات کشاورزی کشور، همایش چالشهای شهار ملی درزمینه کشاورزی را درشهریور امسال در اصفهان برگزار کند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.